جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 65 درصد كشته های شهر شیراز را عابران پیاده تشكیل می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار "موسی امیری" گفت: بر اساس آمار رسمی سازمان پزشك قانونی كشور در طی 10 ماه گذشته امسال در خصوص وقوع كاهش تلفات با آمار 3 درصدی روبروی بوده ایم.
وی خاطر نشان كرد: در حال حاضر مقرر شده سالانه  10 درصد از آمار تلفات جاده ای در كشور كاهش یابد.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینكه در حال حاضر 49 درصد از كشته ها در جاده ها در صحنه، در حین انتقال به بیمارستان و در بیمارستان فوت می كنند، گفت: این در حالی است كه در كشور های پیشرفته این آمار بسیار اندك است و علت آن نا كارآمد بودن سیستم امداد و اورژانس و مهمتر از آن فاصله غیر كارشناسی محل درمان مصدومان می باشد.
سردار امیری افزود: 65 و 5 دهم درصد كشته های شهر شیراز عابرین پیاده تشكیل می دهند در حالی كه در كلان شهرهای دیگر كشور این آمار 46 درصد است.
وی خاطر نشان كرد: با پیر شدن جمعیت افزایش قابل توجهی در شمار سالمندان استفاده كننده از جاده هم به عنوان سرنشین و هم عابر پیاده وجود دارد كه افراد مسن بیشتر در معرض مرگ ناشی از تصادفات جاده ای هستند.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا  ادامه داد: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چرا كه اولا جمعیت سالمند در حال افزایش است و ثانیا تحرك و سبك زندگی سالمندان آنها را در معرض آسیب های جدی قرار می دهد.
سردار امیری با بیان اینكه ضایعه بزرگی كه امروز گریبانگیر كشور ما شده است قربانیان حوادث ترافیكی و رفت و آمد می باشد، تصریح كرد: مسئولین امر در حوزه مدیریت ترافیك باید به نیازهای انسان محور توجه كنند.     
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.