امام جمعه موقت مشهد:

مردم امروز با حضور حداکثری لرزه به تن استکبار جهانی ‌انداختند

امام جمعه موقت مشهد گفت : مردم امروز با حضور حداکثری و شور حماسی که تا شب ادامه دارد شعار مرگ بر آمریکا را دوباره زنده کرده و لرزه به تن استکبار جهانی می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه با اشاره به تحرکات دشمن بعد از انتخابات افزود: قطعا دشمن می‌خواهد بعد از انتخابات اتفاقی بیفتد تا بتواند به اهدافش دست یابد بنابراین باید هوشیار بود و اجازه نفوذ به دشمن را نداد.

وی با بیان اینکه مردم نماینده‌ای پیگیر و مصمم برای حل مشکلات کشور می‌خواهند، گفت: تصویب قوانین در مجلس باید طوری باشد که مردم اثر آن را به وضوح در جامعه لمس کنند.

امام جمعه موقت مشهد افزود : برای بهبود وضعیت جامعه باید مجلس، دولت و قوه قضائیه تلاش شبانه روزی داشته باشند و سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی همچون اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند تا زمینه رشد و توسعه کشور فراهم شود.

حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه با اشاره به لزوم توجه به آسیب‌های پیش روی جامعه، گفت : مفاسد اخلاقی قدرت این را دارد که شأن انسان را پایین بیاورد و از او یک حیوان به معنای واقعی بسازد، با این نگرش حضرت امیرالمومنین علی(ع) فرمودند اگر لذت طلبی، شهوترانی، جمع کردن ثروت و ذخیره کردن آن در بین عده‌ای صورت بگیرد آنگاه آنان به حیوان‌ها و چهارپایان شباهت دارند تا انسان.

وی با بیان اینکه بیکاری دومین آسیب پیش روی جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر این آسیب در جامعه فراگیر شد و به حد خاصی رسید آنگاه جدی شده و معضلات بسیاری را با خود به همراه می‌آورد، همچنین سومین آسیبی که می‌تواند به یک ملت ضربه بزند طلاق است که اگر موج طلاق گسترش پیدا کرد و به حد خاصی رسید آنگاه خطرناک شده و سبب از بین رفتن کانون نسل آینده می‌شود.

امام جمعه موقت مشهد گفت: چهارمین آسیبی که می‌تواند به ملت ضربه بزند فقر است که با این رویکرد نمی‌توان به راحتی از کنار فقر عبور کرد چرا که امیرالمومنین حضرت علی(ع) خطاب به فرزندش می‌فرمایند از فقر به خداوند پناه ببر چون اگر فقر بر ملت و کسی چیره شود عقل او را سرگردان و دینش را هم ناتوان می‌کند.

خطیب جمعه موقت مشهد با بیان اینکه مسئول رفع و دفع این آسیب‌های اجتماعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک معجونی است که متشکل از سه عنصر اقتصاد، احساس مسئولیت اجتماعی و روحانیت در راس آن می‌شود تاکید کرد: با این نگرش انتظاری که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌رود انتظار حق و جدی است که با وضع قوانین، دولت را در کانالی قرار دهد که نتیجه فعالیت دولت رفع و دفع این آسیب‌ها باشد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار