اتخاذ تدابیری در چین با هدف رونق اقتصادی و مواضع عربستان که امید تازه برای کاهش تولید ایجاد کرد، بهای نفت آمریکا را افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی. آی)، که بیشتر برای قیمت گذاری نفتی که در آمریکا مصرف می شود، به کار برده می شود، در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه آوریل با 97 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 33 دلار و 75 سنت رسید.

فیل فیلون از کارشناسان نفتی در این مورد می گوید:«مقامات چینی تدابیری با هدف حمایت از اقتصاد اتخاذ کردند و ما به خوبی می دانیم حمایت از اقتصاد چین ، حمایت از تقاضا برای نفت است.»

تیم اوانس از دیگر تحلیل گران نفتی نیز اعلام کرد عربستان می گوید در پی ثبات در بازار نفت است و برای محدود کردن بی ثباتی در بازار ارتباط خود را با تولید کنندگان عمده نفت حفظ می کند و هر گونه همکاری را می پذیرد.

همچنین بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مهمترین مرجع قیمت گذاری حدود دو سوم نفت داد و ستد ‌شده در بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می شود، برای تحویل در ماه آوریل با 87 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین (جمعه)، به 35 دلار و 97 سنت رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار