رویدادهای مهم فروردین 94 در حوزه ادبیات را در این گزارش می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در فروردین ماه سال گذشته (1394)،ادبیات ایران شاهد رویدادهایی بود که در ادامه می‌خوانید: 

امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از حضور موریسه رئیس نمایشگاه کتاب پاریس در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب پاریس دعوت‌نامه معاونت امور فرهنگی تقدیم وی شد و موریسه آمادگی خود برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران را اعلام کرد. علاوه بر دعوت از رئیس نمایشگاه کتاب بلونیا هماهنگی‌های لازم با کشور عمان انجام شده است و آن‌ها اعلام کرده‌اند که در اردیبهشت ماه به شکل مناسبی در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز ساخت سالن‌های نمایشگاه کتاب تهران در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) خبر داد.

با توجه به جدول زمان‌بندی، تیم اجرایی به منظور انجام امور اجرایی سالن‌ها و زیر ساخت‌های نمایشگاه از تاریخ 3 فروردین ماه 94، در مصلی تهران حاضر شد.


آغاز ساخت سالن‌های نمایشگاه و انتقال خطوط برق و مخابرات

مدیر کمیته اجرایی با اشاره به روند اجرایی نمایشگاه کتاب تهران در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) گفت: با توجه به جدول زمان‌بندی، تیم اجرایی به منظور انجام امور اجرایی سالن‌ها و زیر ساخت‌های نمایشگاه از تاریخ 3 فروردین ماه در مصلی تهران حاضر شد. همچنین با توجه به جدول زمان‌بندی، تیم اجرایی به منظور انجام امور اجرایی سالن‌ها و زیر ساخت‌های نمایشگاه از تاریخ 3 فروردین ماه در مصلی تهران حاضر شد.


«چشم و چراغ بهار» منتشر شد

کتاب «چشم و چراغ بهار» که به همت میر جلال الدین کزازی گردآوری شده، در آخرین روزهای سال 1393 منتشر شد. کتابهای «دمی بی خویشتن با خویشتن» در زمینه‌ نهان گرایی و راز آشنایی و «وخشور ایران» در آخرین روزهای سال 1393 منتشر شدند. کتاب «وخشور ایران» داستانی بلند برپایه سرگذشت زرتشت بوده و به دنبال استقبال چشمگیر مردمی در کمتر از یک ماه نایاب شده و به چاپ دوم رسید.

اعضای جدید هیأت امنای مؤسسه خانه کتاب منصوب شدند

طی حکمی از سوی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا صالحی امیری، نجفقلی حبیبی و حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی معراجی به عنوان اعضای جدید هیأت امنای مؤسسه خانه کتاب منصوب شدند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه دکتر رضا صالحی امیری، دکتر نجفقلی حبیبی و حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی معراجی را به عنوان اعضای جدید هیأت امنای مؤسسه خانه کتاب منصوب کرد.


انتشار فراخوان تصویرسازیِ نوشت‌افزارهای کانون

فراخوان تصویرسازی برای نوشت‎افزار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. بر اساس این خبر، تصویرگران در انتخاب موضوع آزاد هستند ولی در عین حال می‌توانند آثار خود را با موضوع‌های محیط زیست، طبیعت ایران، حیوانات، میراث فرهنگی و بناهای تاریخی، تغذیۀ سالم (میوه‌ها و...)، شخصیت‌های فرهنگی و استفاده از تصویرهای دارا و سارا با اجرای متفاوت، طراحی کنند. این فراخوان با هدف طراحی و تولید لوازم‌التحریر (طرح جلد دفا‌تر و...) برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده، از سوی اداره کل نظارت بر انتشارات کانون منتشر شد. 


حضور دکتر ظریف در مراسم رونمایی کتاب «انقلاب و دیپلماسی»

کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سیدمحمد صدر» خاطرات دکتر سید محمد صدر دیپلمات باسابقه ایرانی و مشاور ارشد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه است. وی فرزند آیت‌الله سیدرضا صدر و برادرزاده سید موسی صدر است و در حال حاضر پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات وزارت خارجه به شمار می‌رود. علاوه بر سخنرانی دکتر ظریف، مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه و هادی سلیمان پور، رییس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز در این برنامه سخنرانی داشتند.

انتخاب ناشر نمونه سال 1393

نخستین جلسه هیات داوران انتخاب ناشر نمونه 1393 با ریاست همایون امیرزاده رئیس هیات انتخاب ناشر نمونه سال روز سه‌شنبه (25 فروردین ماه) برگزار شد. این جلسه به منظور بررسی آیین‌نامه انتخاب ناشر نمونه سال 1393 برگزار شد و معیارهای انتخاب ناشر مورد بررسی و تبادل نظر میان اعضاء قرار گرفت. همه ساله ناشران برتر روز افتتاحیه نمایشگاه در حضور رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و تقدیر می‌شوند.



انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار