وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شرکت‌کنندگان در نشست کمیسیون مشترک نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای ایران معتقدند برجام درحال ورود به یک مرحله قابل پیش‌بینی و قابل تداوم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد: شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک نظارت بر اجرای موافقتنامه هسته‌ای میان ایران و گروه پنج به اضافه یک اعلام کردند اجرای توافق‌های صورت گرفته درباره برنامه هسته‌ای ایران درحال ورود به یک مرحله قابل پیش بینی و قابل تداوم است. 

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از زمان آغاز اجرای عملی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این نخستین نشست از نوع خود است. این کمیسیون درباره اوضاع کنونی در روند اجرای برجام گفتگو کرد. شرکت کنندگان در این نشست با خرسندی اعلام کردند اجرای توافق‌های صورت گرفته درحال ورود به مرحله‌ای قابل پیش بینی و قابل تداوم است. این کمیسیون دستورالعمل‌هایی را برای گروه پنج به اضافه یک و گروه‌های کاری ایران در زمینه اجرای بیشتر برجام مشخص کرد. 

ولادیمیر وورونکوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی، سرپرستی هیئت روس را در این نشست به عهده داشت. وی مذاکراتی را با هلگا اشمید، معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، داشت. 

ایران و گروه پنج به اضافه یک یعنی آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس و آلمان ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۵ برجام را امضا کردند. براساس این موافقتنامه قرار شد ایران تعداد سانتریفوژهای نسل اول یعنی «آی آر - ۱» را در مرکز غنی سازی نطنز از ۱۹ هزار دستگاه به شش هزار و ۱۰۰ دستگاه کاهش دهد و از این تعداد فقط پنج هزار و ۶۰ دستگاه برای غنی سازی اورانیوم طی یک دوره ۱۰ ساله استفاده خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار