رئیس حوزه هنری:

انقلاب اسلامی خط قرمز امیرحسین فردی بود

رئیس حوزه هنری در خصوص امیرحسین فردی نویسنده انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی خط قرمز امیرحسین فردی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم سومین سالگرد امیرحسین فردی عصر امروز با حضور محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری و جمعی از نویسندگان و شاعران در حوزه هنری برگزار شد.
 
در این مراسم محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری گفت: در طول این سه سال روزی نبوده که به فکر امیرحسین فردی نباشم. امیرحسین فردی روی هر کسی که به ایشان نزدیک بود تاثیر می‌گذاشت به هر حال جای وی خالی است. این فرد به ادبیات انقلاب اعتقاد داشت و شخصیتی مهربان بود.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی خط قرمز امیرحسین فردی بود. درباره نویسندگی وی می‌توان گفت او گذشته از آنکه نقش معلمی بر عهده داشته نویسنده‌ای زبردست بود و در توصیف طبیعت کمتر نویسنده‌ای را به مهارت وی مشاهده می‌کنیم. فردی از پیروان مکتب کلاسیک محسوب می‌شود.
 
در ادامه مراسم علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی  حوزه هنری اظهار داشت: کسانی که ادیب هستند تاثیر امیرحسین فردی را در آثار خود مشاهده کرده‌اند. رهبری در پیام خود برای درگذشت امیرحسین فردی به صفاتی مانند متعهد، مجاهد، سخت کوش و بنیانگذار هسته‌های جوان‌ها یاد کرد. ایشان برای کسانی از این صفات استفاده می‌کنند که به طور واقعی وی را دوست دارند.
 
وی  با اشاره به آثار امیرحسین فردی و حضور وی در بزنگاه‌های انقلاب بیان کرد: راهی که فردی میرفت هنر انقلاب را به سرانجام رساند. داستان‌های انقلاب در یک زمان به جایی رسید که نامی از انقلاب نداشت. وی بر سر این کلمه ایستاد که داستان انقلاب باید انقلابی باشد اگر روزی صد رمان انقلابی داشتیم اطمینان داشته باشید که 80 تا 90 رمان آن مدیون امیرحسین فردی است.
 
در ادامه مراسم موسی بیدج شاعر و مترجم تصریح کرد: همواره وقاری در امیرحسین فردی دیده می‌شد. فردی را هم به عنوان استاد ادبیات و هم به عنوان استاد ادب می‌شناسیم. بینشی که وی می‌تواند به جوان‌های ما بدهد همان بینشی است که جامعه ما به آن نیاز دارد. فردی را کمتر از نزدیک دیده بودم اما بعدها با رمان و مقالاتی که از وی دیده بودم با این شخصیت ادبی آشنا شدم و بیشترین همکاری را با وی در زمان حضور فردی در مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری داشتم.
 
در ادامه مراسم محسن پرویز نویسنده با اشاره به آنکه امیرحسین فردی از جمله کسانی بود که سعی می‌کرد دانش خود را به دیگران منتقل کند گفت: دوستانی که در مجله کودک مسلمان بلوچ مشغول کار بودند هنگامی که تهران می آمدند از خصوصیات امیرحسین فردی سخن می‌گفتند. ابتدا با تردید به سخنان آنها نگاه می‌کردم بعد از آشنایی با وی متوجه شدم پاکی نفس و روح فردی مشابه آن چیزی است که در آثارش دیده می‌شود.
 
مصطفی جمشیدی داستان نویس با اشاره به مقایسه فردی با جلال آل احمد بیان کرد: اگر بخواهم امیرحسین فردی را با جلال آل احمد مقایسه کنم باید بگویم بیشترین ویژگی مشترک آنها را می‌توان در سلوک سنگینی دانست که در این دو دیده می‌شد.
 
از حاشیه‌های مراسم می‌توان به اهدای سپاسنامه‌ای از طرف حوزه هنری به خانواده امیرحسین فردی اشاره کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار