ذخیره سازی 4000 قطعه بچه ماهي خاوياري در مزرعه پرورش ماهيان خاوياري و توزیع 10هزار قطعه بچه ماهي گرمابي در استخرهاي استان كرمان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، ابوالقاسمی مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی گفت: در راستاي اجراي پروژه ترويجي پرورش متراكم ماهي كپور در استخرهاي ذخيره آب كشاورزي این مدیریت اقدام به توزیع 10هزار قطعه بچه ماهي گرمابي نموده است.

ابوالقاسمی افزود: این طرح با اهداف افزايش توليد در واحد سطح، اقتصادی نمودن تولید و ترويج آن در بين كشاورزان و استفاده بهينه از منابع آبهای کشاورزی در سطح استان صورت گرفته است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: علاوه بر پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی در استان، پرورش ماهيان خاویاری نیز مدنظر قرار گرفته که فاز اول مزرعه پرورش ماهيان خاویاری واقع در منطقه ماهان شهرستان كرمان با ظرفیت 50 تن تولید گوشت ماهیان خاویاری در سال 94 به بهره برداری رسیده است.

ابوالقاسمي مدير شيلات استان بيان داشت: پرورش ماهيان خاویاری در استخرهاي 8 وجهي بوده و در حال حاضر 600مترمربع استخر موجود بوده كه با توسعه اين طرح به 2500مترمربع مي رسد.

وي با اشاره به اينكه در ابتدا 3600قطعه بچه ماهی خاویاری از نوع سیبری و فیل ماهی در اين استخرها ذخيره سازي شده، افزود: وزن اين ماهيان در حال حاضر 2 كيلوگرم بوده و مجددِّادر سالجاري400 قطعه بچه ماهي خاوياري (فيل ماهي)ديگر در استخرها ذخيره سازي شده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ماهی ، خاویار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار