روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد گروه های فشار مرتبط با تهران در آمریکا به دنبال تصویب طرح ضد سعودی "عدالت علیه حامیان تروریسم" در کنگره هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه سعودی الشرق الاوسط امروز به نقل از برخی مسئولان آمریکایی مدعی شد لابی های مرتبط با تهران در کنگره به دنبال تصویب طرح ضد سعودی " عدالت ضد حامیان تروریسم" هستند.

این روزنامه در گزارش ادعایی خود نوشت: درخواست ها در آمریکا با حمایت برخی رسانه ها که همسو با گروه های فشار مرتبط با تهران هستند، برای افشای اسنادی که ادعا می شود رابطه عربستان را با حملات 11 سپتامبر 2001 نشان می دهد، افزایش یافته است.

این اسناد عبارتند از 28 برگ از گزارش نهایی کمیته حقیقت یاب کنگره درباره حملات 11 سپتامبر که سازمانهای امنیتی آمریکا مانع از انتشار آن شده اند. رسانه ها ماه گذشته اعلام کردند احتمال دارد کنگره آمریکا پیش نویس طرح "عدالت ضد حامیان تروریسم" را به تصویب رساند که در پی آن عربستان مسئول حملات 11 سپتامبر در دادگاه های این کشور شناخته خواهد شد.

الشرق الاوسط در ادامه به نقل از یک مسئول سابق اطلاعاتی در دولت بوش پسر مدعی شد: لابی ایران و برخی اعضای دموکرات کنگره که در جریان توافق هسته ای در حمایت از آن رأی دادند، در پشت پیش نویس قانون "عدالت ضد حامیان تروریسم" قرار دارند و آن را به عنوان اقدامی انتقام جویانه از عربستان که مخالف توافق هسته ای بود، دنبال می کنند.

الشرق الاوسط همچنین نوشت: روابط عربستان و آمریکا در هفته های گذشته شاهد افزایش تنش ها بوده است . جناح چپ حزب دموکرات که حامی سرسخت تصمیم اوباما برای ایجاد ائتلافی استراتژیک دور از ائتلاف های سنتی آمریکا در خاورمیانه بوده و متمایل به ایران است، از این اقدام حمایت می کند. این در حالی است که جناح میانه حزب دموکرات از درگیر شدن در این دعوا خودداری می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ناشی از قدرت روزافزون ایران است
تا کور شود هرانکس که نبیند
این آلسعود است که در حال سقوط است
آخرین اخبار