از مصرف جگر خام و خوب پخته نشده خودداری کنید چون این امر باعث انتقال بسیاری از بیماری به انسان می شود

گوشت خام را بعد از مرحله سردشدن دست بزنیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از بیماری ‌های مهم مشترک بین انسان و دام است که با مصرف فرآورده‌ های دامی خام می‌تواند به انسان منتقل شود.

مصرف جگر به صورت نيم‌ پخته يا خام رايج ترين راه ابتلاي انسان است ، دربرخي از جگرفروشي ‌ها ممکن است بنا به پسند بعضي از مصرف‌کنندگان، حرارت کافي جهت کباب کردن جگر تامين نشده و قسمت‌ هايي از محصول به صورت نيم پخته عرضه شود.

همچنين در مواردي مشاهده شده است که بيماران مبتلا به کم خوني مزمن، جگر را به صورت خام مصرف مي‌کنند که اين امر خطري براي انتقال آلودگي محسوب مي‌شود.

شهروندان باید گوشت تازه دامی را که خریداری می‌کنند حتما 24 ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری کنند.
گوشت خریداری شده حتما باید به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتی‌گراد در یخچال معمولی گذاشته شود و نه در فریزر،این عمل باعث می ‌شود پروسه جمود نعشی در گوشت صورت گیرد و PH گوشت پایین بیاید که خوشبختانه ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نمی‌تواند در این شرایط دوام بیاورد و فعالیت کند.

این شرایط برای دل و جگر دام هم صدق می‌کند، افرادی که جگر می‌خورند باید
حتما آن را خوب بپزند. افراد باید از دست زدن به گوشت هم هنگامی که تازه خریداری شده خودداری کنند و گوشت را با همان نایلونی که خریداری شده در یخچال قرار دهند

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار