برگزاری نخستین همایش شکارچیان در کلات

رئیس حفاظت محیط زیست کلات از برگزاری نخستین گردهمایی شکارچیان و محیط زیست تحت عنوان همایش "دوستداران طبیعت و محیط زیست " در سالن فرمانداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید رضا صادقی افزود: این همایش که با حضورمدیر کل حفاظت محیط زیست استان ، مدیر پروژه ردیابی پلنگ ایرانی در درگز ، امام جمعه کلات ،فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد ؛ در آستانه هفته محیط زیست و به منظور تعامل بیش از پیش شکارچیان و دوستداران طبیعت انجام شد.

حمید صالحی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان دراین همایش طی سخنانی به نکوهش عمل شکار در طبیعت و صدمه زدن به تنوع جانوری پرداخت و از حضار تقاضا کرد به کسانی که به شکار وحوش در طبیعت می پردازند توصیه و نهی این عمل را در دستور کار قرار دهند.

صادق فرهادی نیا مدیر پروژه ردیابی پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره نیز در ادامه سخنانی درباره ی اهمیت گونه پلنگ و عملیات زنده گیری این حیوان در پارک ملی تندوره و اهداف این پروژه ارائه کرد.

مجذوبی مدیرعامل کانون نخجیر یاران پارت نیز به عنوان سومین سخنران اصلی این همایش مطالبی را در مورد حفاظت از محیط زیست و نکوهش شکار غیر مجاز عنوان کرد.

ذکر آیات و احادیث قرآنی درباب حفاظت از محیط زیست محور سخنرانی امام جمعه کلات بود که به استناد ایات و روایات موجود ، حفظ طبیعت را وظیفه همگان دانست و خسران کسانی را که به ضرر زدن طبیعت و محیط زیست می پردازند یادآور شد.

در این همایش 110 نفر از شکارچیان و دوستداران محیط زیست و سازمان های مردم نهاد شرکت داشتند که در پایان به 55 نفر از شکارچیان شرکت کننده در این همایش به رسم یادبود تابلو تنوع زیستی اهداء شد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار