رئیس شبکه بهداشت و درمان خوانسار گفت: طرح پزشک خانواده به صورت صددرصد در حال اجرااست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی علایی در نشست خبری اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان خوانسار در دو حوزه بهداشت و درمان در سال 93 و 94 فعالیت‌هایی را داشته است.

وی افزود: در حوزه سلامت در بخش‌های بهبود استاندارد فضاهای فیزیکی، بهبود استاندارد تجهیزات، استقرار برنامه مراقبت‌های اولیه سلامت در شهر، بهبود استاندارد نیروی انسانی و سایر اقدامات کارها و خدماتی انجام‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوانسار بیان کرد: در بخش بهبود استاندارد فضای فیزیکی، شبکه بهداشت خوانسار صحبت‌هایی را با مرکز بهداشت استان داشته که در این میان مجوز ساخت یک باب خانه بهداشت در روستای سنگ‌سفید اخذ شده است.

وی تأکید کرد: بازسازی یک باب پانسیون پزشکی و بازسازی کامل سالن اجتماعات شبکه بهداشت از دیگر اقدامات در بهبود فضای فیزیکی بوده است.

رئیس بیمارستان خوانسار تصریح کرد: شبکه بهداشت خوانسار در سال 94 در بهبود استاندارد تجهیزات اقدام به خرید یونیت دندانپزشکی، دستگاه الایزاریدر، واشر فول اتوماتیک، دیونایز 24 لیتری و دستگاه الکتروکار دیوگراف کرده و مجوز خرید دستگاه آزمایشگاهی tbt3500 اخذشده که تا آخر سال این دستگاه خریداری می‌شود.

علایی در خصوص استاندارد نیروی انسانی بیان کرد: 11 نفر پرسنل فنی و خدماتی جهت مرکز سلامت جواهری به‌کارگیری شده‌اند که در واحدهای تغذیه، بهداشت و روان، آزمایشگاه، بهداشت محیط و مراقبین سلامت در حال فعالیت می‌باشند.

وی ادامه داد: همچنین تأمین 100 درصد پزشک خانواده و ماما جهت کلیه مراکز بهداشتی درمانی روستایی از دیگر فعالیت‌ها در بهبود نیروی انسانی بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوانسار با اشاره به راه‌اندازی و تجهیز یک مرکز ICU در بیمارستان فاطمیه خوانسار، اظهار داشت: در حوزه خدمات عمرانی، بهسازی بخش زایشگاه پیگیری شده و یک قطعه زمین برای ساخت درمانگاه جدید خریداری‌شده است.

علایی عنوان کرد: بخش روان‌پزشکی بیمارستان خوانسار پیگیری و راه‌اندازی شد به‌نحوی‌که این بیمارستان به‌عنوان اولین بیمارستان دارای بخش روانشناسی در غرب استان مطرح هست.

وی با اشاره به کمک‌های خیرین برای تجهیز مراکز درمانی خوانسار، تأکید کرد: یک عدد دستگاه لاپاراسکوپ، یک دستگاه ecg و چهار دستگاه مانیتورینگ فول پارامتر جهت بخش‌های ریکاوری از دستگاه‌هایی بودند که با کمک خیرین بخش درمانی تأمین شد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان خوانسار عنوان کرد: خرید یک دستگاه فتوتراپی پیشرفته و همچنین رایزنی برای خرید یک دستگاه سی‌تی‌اسکن از دیگر اقدامات در حوزه درمان هست.

رئیس بیمارستان خوانسار افزود: اقداماتی نیز برای توریسم درمانی در شهر انجام‌شده است تا از شهرها روستاهای مجاور به این بیمارستان مراجعه کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.