جمعی از جمهوری خواهان آمریکا نیز همانند باراک اوباما اظهارات ضد اسلامی ترامپ را در خصوص تیراندازی اورلندو محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، جمهوری خواهان آمریکا نیز همانند "باراک اوباما،" رئیس جمهور این کشور و دیگر دموکرات ها روز گذشته از واکنش "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص تیراندازی در باشگاه شبانه همجنس گرایان در اورلندو انتقاد کردند. جمهوری خواهان اظهارات ضد اسلامی ترامپ و همچنین اهانت وی به باراک اوباما را محکوم کردند.

ترامپ که پس از تیراندازی اورلندو از باراک اوباما انتقاد کرده و وی را به نحوی همدست تروریستها خوانده بود، از اظهارات تحقیر آمیز خود علیه رئیس جمهور آمریکا پشیمان نشد و حتی در گفتگو با خبرگزاری "آسوشیتد پرس" اعلام کرد باراک اوباما همچنان دشمنان آمریکا را بر مردم این کشور مقدم دانسته و به آنها اولویت می دهد. 

باراک اوباما و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آتی آمریکا در جلساتی مجزا پیشنهاد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را خطرناک خواندند و آن را مغایر با سنن این کشور دانستند.

ترامپ همچنین پیشتر از اوباما خواسته بود در سخنرانی های خود از عبارت"اسلام افراطی" استفاده کند؛ اما اوباما هنگام صحبت در خصوص تیراندازی اورلندو و دیگر حملات تروریستی به درخواست ترامپ اهمیتی نداد و از این ترکیب استفاده نکرد؛ بلکه آن را "انحراف سیاسی" خواند. هیلاری کلینتون نیز واکنش ترامپ به تیراندازی مرگبار اورلندو را مملو از "نظریه های توطئه" دانست.

به نوشته واشینگتن پست، برخی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ از اظهارات ضد اسلامی وی در خصوص تیراندازی اورلندو حمایت کردند؛ اما بیشتر جمهوری خواهان کپیتال هیل (ساختمان کنگره آمریکا) پس از این حمله تروریستی در باشگاه شبانه همجنس گرایان، سعی کردند عقاید خود را مغایر با اظهارات ترامپ نشان دهند.

"میچ مکانل،" سناتور جمهوری خواه آمریکا از ایالت کنتاکی در کنفرانس خبری هفتگی خود به پرسش هایی که در خصوص ترامپ مطرح می شد، پاسخ نداد.  "پال رایان،" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز از ترامپ به دلیل تلاش برای کسب حمایت برای سیاست های ضد اسلامی اش انتقاد و این اقدام وی را محکوم کرد. وی در این خصوص گفت: " فکر نمی کنم ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا در راستای منافع کشور باشد. فکر نمی کنم این مسئله با اصول ما همخوانی داشته باشد."

"باب کورکر،" سناتور جمهوری خواه ایالت تنسی در سنای آمریکا روز گذشته از واکنش ترامپ به یک تراژدی ملی به شدت ابراز ناخرسندی کرد. "لیندسی گراهام،" سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی در سنای آمریکا نیز در این خصوص گفت: برای توصیف ترامپ صفت کم آورده ام. فکر نمی کنم او تجربه و طبیعت مواجهه با مشکلی که با آن روبرو شده ایم را داشته باشد.

"ران جانسون،" سناتور جمهوری خواه ایالت ویسکانسین نیز اظهارات ترامپ در خصوص رئیس جمهور کشور را توهین آمیز خواند. "آدام کینزینگر،" نماینده جمهوری خواه حوزه انتخابیه شانزدهم ایلی نوی نیز از اظهارات اخیر ترامپ انتقاد کرد و گفت: من لحن مهیج ترامپ را هنگام صحبت در خصوص این مسئله تحسین می کنم؛ اما وی نباید این کار را با توهین به افراد دیگر، انجام دهد. 

ترامپ در سخنرانی روز دوشنبه بار دیگر ادعاهای ضد اسلامی خود را تکرار کرد و گفت مسلمانانِ هر کشوری که در تاریخچه آن سابقه انجام اقدامات تروریستی علیه آمریکا و متحدانش وجود دارد، باید از ورود به این کشور منع شوند.

روز یکشنبه فردی مسلح به یک باشگاه شبانه همجنسگرایان در اورلندو در ایالت فلوریدای آمریکا تیراندازی کرد. در این حادثه 49 نفر کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند. "عمر متین،" یک جوان آمریکایی افغان تبار عامل این حمله تروریستی بود که بدست پلیس اورلندو کشته شد. این حادثه تروریستی -- که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است -- در نوع خود بدترین کشتار در تاریخ آمریکا محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار