کلاس ترویجی و آموزشی با موضوع آشنایی و مقابله با بیماری‌های تب برفکی و تب مالت برای دامداران و روستائیان اسماعیل آباد جوپار برگزار شد.

مقابله با تب برفکی به روستائیان آموزش داده شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان ، دکتر مهدی رادمهر رئیس شهرستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون هم زمان دام های سنگین شهرستان علیه تب برفکی و با توجه به لزوم آشنایی دامداران با بیماریهای مسری دام از جمله تب برفکی و تب مالت این دوره برگزار شد.

وی افزود:تب برفکی ومالت به لحاظ اقتصادی خسارات جبران ناپذیری به دامداران و صنعت دامپروری وارد می نمایند وآگاه سازی دامداران جلو خسارت را می گیرد.

وی اظهار کرد: در همین راستا یک دوره کلاس آموزشی ، باحضور دامداران و روستائیان ، و با تدریس کارشناس شبکه دامپزشکی ، دکتر حسن ناظریان در روستای اسماعیل آباد برگزار شد.

در این کلاس دکتر ناظریان به تشریح علت و عوامل بروز این دو بیماری ،راه های سرایت بیماری به دام ها، علایم و روش های تشخیص این دو بیماری،روش های پیشگیری و درمان و چگونگی همکاری بیشتر دامداران در اجرای عملیات واکسیناسیون و پیشگیری از این بیماری هاپرداخت.

همچنین در این کلاس شرایط و ضوابط قرنطینه ای - بهداشتی در حمل و نقل دام ، اصول بهداشت جایگاه و محل نگهداری دام و وسایل و تجهیزات دامداری ها به دامدارن آموزش داده شد.

انتهای پیام/ح



.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار