موارد نقض آتش بس در سوریه از زمان اجرایی شدن آن به 699 مورد افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا،) مرکز ویژه نظارت بر آتش بس در حمیمیم سوریه گزارش داد: گروههای مسلح در سوریه 5 بار در 24 ساعت گذشته آتش بس را نقض کرده اند که همگی آنها در حومه دمشق بوده است و به این ترتیب تعداد موارد نقض آتش بس در سوریه از زمان اجرایی شدن آن تا به حال به 699 مورد رسید.

در بیانیه این مرکز آمده است: افراد مسلح وابسته به گروه موسوم به جیش اسلام، با خمپاره، تعدادی از مراکز نظامی ارتش سوریه را در 5 منطقه در حومه دمشق هدف قرار دادند.

این مرکز گزارش داد: تروریست‌های جبهه النصره مناطق حندرات، فرودگاه نیرب، خالدیه و شیخ مقصود را در حلب هدف قرار دادند. گروههای تروریستی همچنین فوعه در حومه ادلب و الوطی در حومه لاذقیه را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، منابع نظامی سوریه اعلام کردند: در عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های جبهه النصره در نعیمه در شرق درعا، دست کم 11 تروریست کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

یک منبع نظامی از عملیات ارتش سوریه علیه تروریست های تکفیری داعش در تل اشیهب در حومه سویدا خبر داد و افزود: ارتش سوریه ضمن انهدام ادوات تروریست ها، شماری از آنها را نیز به هلاکت رساند.

منابع سوری از عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی در حومه دمشق خبر دادند و افزودند: ارتش مرکز تروریست ها را در بحاریه در شرق دمشق هدف قرار داد و ضمن به هلاکت رساندن برخی از تروریستها، ادوات آنها را نیز منهدم کرد.

در غوطه شرقی، گروه‌های تروریستی جبهه النصره، جیش الاسلام، لوا الاسلام حضور دارند. این دو گروه اخیر ارتباط قوی با رژیم سعودی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار