روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی به اجرای طرح هویت با روش بیومتریک برای شهروندان هندی پرداخت.

گاردین: هند، روستا به روستا در تکاپوی جمع‌آوری بزرگترین لیست هویت دیجیتالی جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، انقلاب دیجیتالی به روستاهای دور افتاده هند نیز رسید. دولت هند اعلام کرد ثبت هویت بیومتریک زیست‌سنجی شهروندان این کشور در مراحل پایانی قرار دارد. به این صورت، این کشور رکورد بلندترین لیست هویت بیومتریک جهان را خواهد شکست. زیست‌سنجشی یا بیومتریک، به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی و برقراری امنیت از خواص قابل اندازه‌گیری بدن انسان یا هر موجود زندهٔ دیگر استفاده می‌شود. در این روش، اقداماتی از جمله اسکن عنبیه و اسکن اثر انگشت افراد صورت می‌گیرد.

با توجه به جمعیت 1.25 میلیاردی هند، جمع‌آوری اطلاعات تمامی شهروندان این کشور برای دولت هند وظیفه بسیار سنگینی به حساب می‌آید. علاوه بر این، نگهداری از این اطلاعات و محافظت از آن‌ها در فضای مجازی چالش بزرگ دیگری برای دولت هند به شمار می‌رود.

در ادامه این مطلب آمده‌است: برنامه اعلام هویت دیجیتالی واکنش مدافعان حریم خصوصی را بر انگیخته است. نگرانی آن‌ها، دسترسی هکرها و عناصر مجرم به اطلاعات شخصی افراد است. البته این نگرانی به کشوری مانند هند که فاصله زیادی با دستیابی به دولت الکترونیک دارد چندان وارد نیست.

علاوه بر این، اکنون بسیاری از طرح‌های رفاه دولتی به وسیله بخش‌های خاصی انجام می‌پذیرد که اغلب به فساد و تقلب در سطح محلی منجر می‌شود. حال، دولت هند با اجرای این طرح می‌تواند نیازهای شهروندان در نقاط مختلف این کشور را به راحتی ارزیابی کرده و برای تامین آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

این طرح در زمان نخست‌وزیری مانموهان سینگ کلید خورد. بر اساس آخرین گزارش‌ها، اطلاعات بیش از 1 میلیارد نفر در سامانه این سرشماری بیومتریک قرار دارد. پیش‌بینی شده‌است در چند ماه آینده، اطلاعات تمامی شهروندان هندی در پایگاه داده دولت قرار بگیرد. مقامات هند به منظور نیل به این هدف می‌بایست به دور افتاده‌ترین روستاها و جنگل‌ها برای نمونه‌برداری از ساکنان آن نواحی سفر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار