مهاباد؛

غرق شدن 4 نفر در مناطق ممنوعه شنا در آذربایجانغربی

شنا در مناطق ممنوعه ، جان 4 نفر از هموطنان ارومیه ای را گرفت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رییس جمعیت هلال‌احمر ارومیه آمار حوادث آبی اخیر این شهرستان را بیش از 10 مورد اعلام کرد و گفت : در طول تعطیلات عید فطر ، حوادث آبی مربوط به دریاچه ارومیه و منطقه باراندوز- اوصالو برای کمک رسانی به واحد امداد و نجات ساحلی اعلام شده بود که در این حوادث 4 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

علی اکبر جوانمرد علت حوادث آبی را بی توجهی به اخطارهای نهادهای ذیربط برشمرد و تصریح کرد: شنا در مناطق ممنوعه و ناامن باعث ایجاد حوادث ناگوار می‌شود که مستلزم افزایش آگاهی عمومی در این زمینه است.

وی از استقرار تیم امداد و نجات ساحلی خبر داد و اضافه کرد : براساس آمارهای غیر رسمی حدود ۸۵ درصد از کسانی که دچار حادثه می‌شوند فنون و اصول شنا را بلد نیستند.

جوانمرد اظهار کرد: به دلیل افزایش دما مردم به منظور دوری از گرما شنا در دریاچه و آبگیرها و سدها را ترجیح می‌دهند که آشنا نبودن به فنون و اصول شنا باعث افزایش حوادث می‌شود.

جوانمرد با اشاره به اینکه حوادث گزارش شده محدود به دریاچه نیست ، گفت: با توجه به اعلام اخطارهای قبلی در باره خودداری از شنا در مناطق ممنوعه از جمله سدها ، آبگیرها و رودخانه‌ها ، تعداد حوادث و تلفات در این مناطق بیشتر از دریاچه است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.