نتایج یک نظرسنجی نشان داد بیشتر مردم آمریکا با تصمیم اف بی آی مبنی بر تبرئه هیلاری کلینتون از اتهامات مربوط به ایمیل های شخصی اش، مخالفند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، نتایج نظرسنجی مشترک "واشینگتن پست-ای بی سی نیوز" نشان داد بیشتر آمریکایی ها با پیشنهاد پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) مبنی بر تبرئه "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا به اتهام استفاده از ایمیل شخصی برای امور کاری هنگام تصدی سمت وزیر امور خارجه مخالفند. آنها معتقدند این مسئله نگرانی هایی را در خصوص اینکه وی چگونه به وظایف ریاست جمهوری اش عمل می کند، ایجاد خواهد کرد. همچنین از میان هر 10 شرکت کننده، 6 نفر از آنها اعلام کردند این مسئله هیچ تأثیری در رأی آنها در ماه نوامبر ندارد.

"جیمز کومی،" رئیس پلیس فدرال آمریکا هفته گذشته هیلاری کلینتون را از اتهامات وارد شده به وی تبرئه کرد. این تصمیم وی واکنش های مردم آمریکا را به دنبال داشت به گونه ای که نتایج نظرسنجی مشترک واشینگتن پست- ای بی سی نیوز" نشان داد 56 درصد از مردم آمریکا با تصمیم جیمز کومی مبنی بر تبرئه کلینتون مخالفند و 35 درصد از آنها با این مسئله موافقند.

56 درصد آمریکایی ها با تصمیم اف بی آی مبنی بر تبرئه کلینتون مخالفند+ نمودار
نتایج این نظرسنجی نشان داد: 59 درصد از افراد مستقل، 88 درصد از جمهوری خواهان و 31 درصد از دموکرات ها نیز با تبرئه کلینتون مخالفت کردند.

بر اساس این نظرسنجی، 57 درصد از شرکت کنندگان نیز اعلام کردند مسئله ایمیل های شخصی کلینتون آنها را در خصوص عملکرد این نامزد دموکرات در قبال وظایف ریاست جمهوری اش نگران می کند. 39 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند این مسئله به نحوه عملکرد کلینتون در دوران ریاست جمهوری اش ارتباطی ندارد. از هر 10 نفر، 4 نفر از آنها در خصوص تأثیر پیامدهای این مسئله بر عملکرد کلینتون به عنوان رئیس جمهور ابراز نگرانی کردند. میزان نگرانی مردم از نحوه عملکرد کلینتون به عنوان رئیس جمهور نیز در نمودار زیر آمده است.

56 درصد آمریکایی ها با تصمیم اف بی آی مبنی بر تبرئه کلینتون مخالفند+ نمودار

واشینگتن پست و ای بی سی نیوز این نظرسنجی را روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روی 519 فرد بالغ که به طور تصادفی با استفاده از خطوط تلفن همراه و ثابت انتخاب شده بودند، انجام دادند.
کلینتون بین سالهای 2009 تا 2013 از ایمیل شخصی خود برای ارسال پیام های کاری استفاده می کرده و به همین دلیل مورد انتقاد قرار گرفته است. مخالفان، او را به دریافت اطلاعات طبقه بندی شده با ایمیل شخصی متهم کرده اند. کلینتون نیز مدعی شده این اطلاعات طبقه بندی شده را ناآگاهانه ارسال یا دریافت کرده است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار