رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: اثرگذاری فرهنگی زمانی اتفاق می‌افتد که کالاهای ما در کشورهای دیگر مصرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، راضیه علی‌رضایی درمراسم افتتاح نمایشگاه دائمی و بین‌المللی خیام نیشابور اظهار داشت: حضور همه مسؤولان شهرستان نیشابور در این رویداد نشان از توجه به مقوله صنعت و حمایت از تولیدات داخلی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مقولاتی که در بحث اقتصاد مقاومتی پایبند هستیم این است که باید نقاط شایسته در بحث اقتصاد و تولید با هدف افزایش صادرات مورد توجه قرار گیرد و فعالیت آنها افزایش یابد.

وی با بیان این مطلب که در این مرکز نمایشگاهی چندین فعالیت روی خواهد داد، تأکید کرد: باید به بسیاری از کشورها که دوست دارند به نیشابور بیایند وجود چنین مرکزی معرفی شود تا تولیدات خود را در اختیار مردم قرار دهند.

علی‌رضایی ادامه داد: چون مرکز بین‌المللی است باید در برابر در اختیار قرار دادن غرفه به کشورهای دیگر، غرفه‌هایی را در نمایشگاه‌های آن کشورها برای تولیدکننده‌های نیشابور بگیریم تا بتوانیم میزان صادرات نیشابور را افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما باید فرهنگ فروش خود را بین‌المللی کنیم تا با رقابت بتوانیم بازارهای جهانی را کسب کنیم.

وی تأکید کرد: با گسترش و توسعه بازار صادرات و تلاش در زمینه اقتصاد مقاومتی برای شهرهای صنعتی مانند نیشابور، وجود این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

علی‌رضایی تأکید کرد: برد فرهنگی زمانی مؤثر است که کالاهای ما در کشورهای دیگر مصرف شود و تا زمانی که کالاهای تولید خارج را مصرف کنیم، هر چقدر از فرهنگ غنی خود سخن بگوییم تأثیری نخواهیم گذاشت.

این مقام مسؤول با اشاره به جایابی کالاهای کشور در دیگر کشورها و بازارهای جهان خاطرنشان کرد: باید برای کارگر ایرانی ارزش قائل شد، این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه در آینده کالاهای ما را حمایت خواهد کرد.

رئیس مرکز نمایشگاه بین‌المللی خیام نیشابور نیز در ادامه این مراسم گفت: روزهای پایانی سال گذشته مجوز احداث این نمایشگاه توسط سازمان توسعه تجارت صادر شد و طی 120 روز توانستیم این مرکز را به بهره‌برداری برسانیم

ترکمان غلامی تصریح کرد: با هدف توسعه تولیدات صادرات محور در نیشابور و حرکت در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید شده توسط مقام معظم رهبری که همیشه دغدغه ایشان بوده است این بهره‌برداری مورد توجه قرار گرفت که خوشبختانه در زمان مناسبی به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اهمیت اقدام و عملی کردن تولید تأکید کرد: آرمان‌های انقلاب زمانی اتفاق می‌افتد که تولید گسترش یابد که درنتیجه مردم دغدغه اقتصاد نداشته باشند.

غلامی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که نیشابور را طی چند سال آینده به‌عنوان شهر نمایشگاه‌های کشور معرفی نماییم.

رئیس مرکز نمایشگاه بین‌المللی خیام نیشابور با اشاره به مشکلات صنعتگران بیان کرد: زمانی می‌توانیم در بازارهای بین‌المللی رقابت کنیم که مواد اولیه را به قیمت جهانی تهیه کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور هم در ادامه گفت: تکمیل چرخه تولید و توزیع باهدف حل حلقه مفقوده اقتصاد در صنایع یکی از اهداف تشکیل مرکز نمایشگاه دائمی و بین‌المللی در شهرستان نیشابور است.

حسین سراج 420 گفت واحد صنعتی با سرمایه‌ای بالغ‌بر 13 هزار میلیارد ریال وجود دارد و 12 هزار واحد صنفی نیز در کنار 22 هزار بافنده فرش به اقتصاد نیشابور و کشور کمک می‌کنند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز نمایشگاه دائمی بین‌المللی خیام نیشابور خاطرنشان کرد: مجوز این نمایشگاه به‌صورت دائمی است که به‌صورت موقت تا اتمام ساخت نمایشگاه اصلی، در انتهای بلوار شهید نورعلی شوشتری در منطقه عمومی باغرود آغاز به کار کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور تأکید کرد: امروز مرکز نمایشگاه دائمی و بین‌المللی خیام نیشابور با افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های ایران – نیشابور رسماً با مساحت 3 هزار و 800 مترمربع زیربنا و 120 غرفه و حضور 76 واحد صنعتی و کشاورزی آغاز به کار کرد.

وی هدف از تشکیل این نمایشگاه را ارتباط متقابل صنعت و بازار دانست و تصریح کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها و تکمیل چرخه تولید و توزیع باهدف حل حلقه مفقوده اقتصاد در صنایع را از دیگر اهداف تشکیل نمایشگاه بین‌المللی در شهرستان نیشابور عنوان کردند.

سراج در پایان ضمن دعوت از واحدهای صنعتی استان و کشور برای حضور در این نمایشگاه بین‌المللی تأکید کرد: برای اولین بار در کشور یک شهرستان توانسته است نمایشگاه دائمی و بین‌المللی ایجاد نماید و این خود گواه بر توانایی شهرستان نیشابور دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.