دامنه اختلافات گوگل و اتحادیه اروپا، در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت مجله وایرد؛ گوگل شش سال پیش برای اولین بار با شکایت هایی در زمینه "قانون رقابت" مواجه شد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد مایکروسافت مسئول طرح آن ها است. اظهارات گوگل در این زمینه تا حدودی صحیح بود. مایکروسافت در واقع یکی از شاکیان و همچنین مسئول اصلی تشویق سایر شرکت های اروپایی برای طرح شکایت هایی علیه گوگل محسوب می شد. با این حال گوگل و مایکروسافت توانستند در سال های بعد در زمینه رفع اختلافات با یکدیگر به توافق برسند؛ اما مشکلات گوگل در مواجهه با پرونده های "قانون رقابت" همچنان ادامه دارد.

اتحادیه اروپا روز گذشته تعداد دیگری از اتهامات گوگل را اعلام کرد. این اتهامات، این بار در زمینه فعالیت های این شرکت در بخش تبلیغات مطرح شده است. اتهامات جدید، افزون بر اتهامات گذشته در زمینه موتور جست و جوی گوگل و سیستم عامل اندروید مطرح شده است. در حالی که در سال های گذشته گوگل و مایکروسافت در مقابل هم قرار گرفته بودند، وضع اکنون تغییر کرده و گوگل این بار در مقابل اتحادیه اروپا قرار دارد.

در حال حاضر آینده گوگل در اروپا چندان روشن به نظر نمی رسد. اتحادیه اروپا در حال بررسی پرونده مرتبط با گوگل است. در همین حال تلاش های گوگل برای خودکار سازی بسیاری از سامانه های خود، می تواند باعث ایجاد مغایرت هایی با قوانین اروپایی شود.

بخشی از شکایت های اصلی مطرح شده علیه گوگل، به موتور جست و جوی این شرکت مرتبط می شود. بر اساس این شکایت ها، گوگل در موتور جست و جوی خود، امکانات و سامانه هایش را در اولویت بالاتری نسبت به سایر شرکت ها قرار داده است. در صورتی که این موضوع اثبات شود، گوگل نه تنها باید هزینه بسیاری برای جریمه های احتمالی پرداخت کند، بلکه نحوه عملکرد موتور جست و جوی آن نیز تغییر می کند.

پرونده های جدیدتر به سیستم عامل اندروید مربوط می شوند. در این مورد منتقدان معتقدند گوگل بسیاری از تولید کنندگان تلفن های همراه را مجبور کرده تا از سیستم عامل خود در برابر سایر سیستم عامل ها استفاده کند.
گوگل و اتحادیه اروپا در طول سال ها در این موضوعات با یکدیگر اختلاف داشته اند؛ اما مشکلات آن ها در سال های اخیر با ورود شاکیان جدید افزایش یافته است.

بسیاری از سرویس های گوگل، در زمینه جمع آوری اطلاعات کاربران در مقابل قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا قرار گرفته است. در همین حال این شرکت در حال معرفی امکانات جدیدی است که هرچه بیشتر اطلاعات کاربران را جمع آوری می کند و اتحادیه اروپا نیز در حالی معرفی قوانینی با در نظر داشتن هرچه بیشتر حریم خصوصی افراد است. 

اختلافات میان گوگل و اتحادیه اروپا در حال حاضر آن چنان پیچیده است که نتیجه آن ممکن است در نهایت به نفع گوگل پایان یابد. از سوی دیگر ممکن است گوگل اروپا با گوگل در سایر کشورهای جهان بسیار متفاوت شود و حتی سایر شبکه های بزرگ اینترنتی تحت تاثیر نتیجه دادگاه های این شرکت قرار گیرند.

در حالی که اینترنت فرصت مناسبی را برای شرکت های مختلف فراهم می کند، این شرکت ها برای فعالیت در کشورهای مختلف باید به قوانین آن ها پایبند باشند. ایجاد هماهنگی میان قوانین مختلف می تواند مشکلات بسیاری را برای آن ها ایجاد کند. مشکلی که شرکت گوگل اکنون با آن مواجه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار