نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی، علل حمایت طیفی از مردم از رقیب جمهوری‌خواهش را برشمرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون یکی از علت‌های اصلی گرایش برخی از مردم به رقیب جمهوری‌خواهش را مشکلات اقتصادی و نیز تمایلات نژادپرستانه و زن‌ستیزانه دونالد ترامپ دانست. 

وی در نشست خبری با انجمن ملی خبرنگاران سیاهپوست و اسپانیایی، دونالد ترامپ را فردی خواند که پیام‌های ملی‌گرایان سفید پوست را بازنشر می کند و می گوید به قاضی برجسته فدرال نمی شود اعتماد کرد؛ زیرا تبار مکزیکی دارد. 

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا افزود: ترامپ از ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا سخن می‌گوید، کشوری که بر اساس آزادی مذهبی بنیانگذاری شده است. او همچنین درباره محدود کردن آزادی مطبوعات سخن می گوید. لذا باید همه با هم بایستیم و فریاد بزنیم آنچه دونالد ترامپ می گوید اشتباه است.

 هیلاری کلینتون افزود: «در کشورهایی همچون آمریکا، که در آن دموکراسی حاکم است،  خبرنگاران مسئولیتی سنگین به دوش می کشند و خبرنگاری که از سخنرانی ترامپ اخراج شد باید به کارش افتخار کند. دونالد ترامپ فردی نژادپرست ، ضد زن و مهاجم است.»

وی گفت: «می دانم که مردم پس از شنیدن برنامه ها و دستور کارم در مقام رئیس جمهور، مرا مسخره می کنند، اما معتقدم هر کس که قرار است در این کشور رئیس جمهور شود باید برنامه های خود را برای مردم تشریح کند. مردم و مطبوعات هم باید در آینده رئیس جمهور را وادار به پاسخگویی کنند.»  

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره طرح اصلاح قانون مهاجرت که در دولت اوباما ناکام ماند تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی دولت من، در صورتی که انتخاب شوم، اصلاح قانون مهاجرت است و بنا دارم خیلی فوری آن را در دستور کار قرار بدهم. 

کلینتون سه هدف اصلی را برای ریاست جمهوری برشمرد و گفت: « ما به فرصت‌های اقتصادی بیشتری نیاز داریم، باید از امنیت ملی خود دفاع و همچنین  برای متحد کردن مردم آمریکا تلاش کنیم. لذا دارم تلاش می کنم بفهم چه شد که مردم دنبال ترامپ راه افتادند.»

وی با اشاره به دیدار با افرادی که از ترامپ حمایت می کنند گفت: برخی از آنان توضیحی ندارند بدهند، اما می گویند برای مثال پس از 18 سال کار، شغلم را از دست داده ام؛ زیرا کارخانه تعطیل شد و هیچ کس به فکر کارکنانی که بیکار شدند، نبود.  یا افرادی هستند که یک عمر در معدن کار کرده اند و حالا نمی توانند شغلی پیدا کنند و از کمترین حقوق نیز بی بهره مانده اند یا این که می گویند چرا شهرهای صنعتی بزرگ در آمریکا یکی پس از دیگری تعطیل می شوند و کارکنان آنان به مصرف مواد مخدر از جمله تریاک و هروئین روی می آورند.       
 
هیلاری کلینتون افزود: « البته باید پذیرفت بخشی از محبوبیت ترامپ برمی‌گردد به نژادپرستی و زن ستیزی وی ، این را باید قبول کنیم. اما بسیاری از افرادی که از ترامپ حمایت می کنند از وضع اقتصادی کشور ناامید شده‌اند.»

وی گفت: بیشتر مردم آمریکا از همه اقشار با چالش‌های اقتصادی واقعی روبرو هستند و نباید این مهم را فراموش کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار