طرح شناسایی منشاء کانونهای فرسایش بادی گناباد نیازمند ۲۰۰ میلیون ریال اعتبارنیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کارشناس مسئول مرکز تحقیقات منابع طبیعی گناباد گفت: طرح تحقیقاتی شناسایی منشاء کانون های فرسایش بادی در این شهرستان به دلیل کمبود ۲۰۰ میلیون ریال، متوقف مانده است.

محمد جواد فیضی ا افزود: طرح تحقیقاتی مزبور که از سال ۱۳۹۳ آغاز شده به دلیل کمبود اعتبار در سال جاری ادامه نیافت.

وی گفت: با توجه به مشکلات متعدد ناشی از خشکسالی های متعدد، کاهش بارندگی و وضعیت بحرانی شهرستان گناباد از نظر گسترش ریزگردها و کانونهای فرسایش بادی، بدون کار منسجم و طرح تحقیقاتی جامع و شناخت منشاء این کانونها نمی توان اقدام مطلوبی برای مقابله با آن انجام داد.

کارشناس مسئول مرکز تحقیقات منابع طبیعی گناباد افزود: به دلیل کمبود اطلاعات علمی و نبود مدارک مستند برای مقابله با ریزگرد ها در این منطقه، اجرای طرح تحقیقاتی شناسایی منشاء کانونهای فرسایش بادی از دو سال پیش آغاز شد.

فیضی گفت: نمونه برداری های نخست این طرح با همکاری استادان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور انجام شده و برای انجام مراحل پایانی طرح نیاز به استفاده از آزمایشگاه زمین شناسی دانشگاه تهران و دیگر فرآیندهای مورد نیاز می باشد.

وی اظهارکرد: با انجام این طرح تحقیقاتی می توان سطوح موثر در ایجاد گرد و غبار را به صورت دقیق شناسایی و منشاء ریزگردها را مشخص کرد و اقدامهای لازم برای مقابله با کانون های موثر در ایجاد ریزگردها را با هزینه کمتر و دقت بیشتر انجام داد.

کارشناس مسئول مرکز تحقیقات منابع طبیعی گناباد خواستار توجه بیشتر مسئولان ذیربط برای تامین اعتبار برای ادامه این طرح شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.