پلیس لندن دو زن جوان را به ظن تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه، بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، دو زن 16 و 20 ساله به ظن تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه، بازداشت شدند. این دو مظنون در مرکز لندن در بازداشت به سر می برند.

اسکاتلندیارد، مرکز پلیس شهر لندن اعلام کرد: افسران فرماندهی مبارزه با تروریسم دو زن 16 و 20 ساله را به ظن آمادگی برای انجام اقدامات تروریستی و پیوستن به گروه داعش در سوریه بازداشت کردند. 

این دو، روز یکشنبه حدود ساعت 9 شب در مرکز لندن بازداشت و به ایستگاه پلیس این محدوده منتقل شدند.

آمار رسمی سال 2015 و 2016 نشان می دهد تعداد زیادی از زنان و دختران در تحقیقات مربوط به مبارزه با تروریسم در انگلیس بازداشت شده اند که این رکورد بی سابقه است. در 12 ماه منتهی به پایان مارس، 36 زن بازداشت شده اند که این بیشترین رکورد سالانه محسوب می شود. افراد زیرِ 18 سال هم تنها گروهی هستند که هر ساله بر تعداد آنها از نظر پیوستن به داعش افزوده می شود. 

پیشتر نیز "خدیجه سلطانه،" دختر محصلی که در سال 2015 برای پیوستن به داعش در سوریه از انگلیس گریخته بود در حملات هوایی رقه کشته شد. گفته می شود این دختر پس از مدتی از گروه تروریستی داعش ناامید شد و تصمیم گرفت به کشورش بازگردد. وی به همراه دو نفر از دوستانش به سوریه گریخته بود تا با تروریستهای داعش ازدواج کند. فرار این سه نفر به سوریه برای ازدواج با داعشی ها انگلیس را متعجب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار