نمایشگاه دستاوردهای دولت در کرمان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان کرمان گفت: کارنامه خوبی از اقدامات عمل گرایانه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تا پایان سال جاری منعکس می شود.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد دولت تک بعدی نبوده است، افزود: در عرصه های مختلف دولت سعی کرده قفل هایی که بسته شده بود را باز کند.

وی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی باهدایت های رهبری و تیم مذاکره کننده برجام به مرحله اجرایی رسیده است و تاثیرات آن در اقتصاد کشور و استان کرمان به خوبی قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: از چهار شرکت بزرگ استان کرمان که مراودات خارجی داشته اند استعلام کتبی شده و همه آنها به تاثیرات مثبت برجام تاکید دارند. رزم حسینی گفت: شرکت مس ایران که در لیست تحریم بوده، پس از اجرای برجام از تحریم خارج شده و فروش آن در کشورهای مختلف انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه با تحقق برجام وضعیت شرکت مس ایران بسیار تغییر کرده است، ادامه داد: این شرکت قبل از تحریم در آستانه نابودی بود و فروش آن با مشکل مواجه شده بود اما در حال حاضر قراردادهای دراز مدت و فروش مستقیم را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: شرکت مس در حال حاضر در حوزه تکنولوژی نیز برای تجهیز طرح های خود با شرکت های بزررگی در حال مذاکره است. استاندار کرمان گفت: در حوزه پتروشیمی نیز پروژه پتروشیمی فجر با تکنولوژی جدیدی از محل گاز طبیعی برای اولین بار در کشور در استان کرمان اجرایی شده است. وی یادآور شد: در زمان تحریم حتی شرکت های چینی جواب ایمیل های شرکت های ما را نمی دادند اما امروز قراردادهایی با کمپانی های اروپایی، ژاپنی، ایتالیایی، آلمانی و با یک واسطه با امریکایی ها در حال مذاکره است.

 استاندار کرمان گفت: در حوزه خودروسازی نیز گروه های تولید خودرو با مشکلات عدیده ای از جمله بدهی های بسیار سنگین روبرو بودند و با تولید سالانه 30 هزار دستگاه و اشتغال 1500 نفر به فعالیت خود ادامه می دادند. وی اظهار کرد: پس از اجرای برجام صنایع خودروسازی استان کرمان با ظرفیت تولید 85 هزار خودرو در حال فعالیت است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به تولید 110 هزار دستگاه افزایش یابد.

وی ادامه داد: در صنایع گل گهر و فولاد نیز صادرات افزایش یافته و انتقال پول به آسانی انجام می شود و در این حوزه طی فعالیت دولت تدبیر و امید، حدود 100 میلیون یورو فاینانس خارجی جذب شده است.

. رزم حسینی یادآور شد: دو پروژه بزرگ فولادی نیز با سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلاری برای هر پروژه در استان کرمان وجود دارد و در سفر ریاست جمهوری به ایتالیا نز 1.4 میلیارد دلار مصوبات مربوط به کرمان بوده است. وی با بیان اینکه رتبه کسب و کار در استان کرمان از رتبه 24 به رتبه سوم ارتقا یافته است، ادامه داد: صادرات استان کرمان در چهار ماه امسال 78 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

عالی ترین مقام اجرایی استان کرمان گفت: واردات استان کرمان نیز 109 درصد افزایش داشته است که این واردات مربوط به مواد مصرفی نیست و مربوط به نیازهای شرکت های تولیدی است.

وی گفت: در حوزه سیاست داخلی نیز متناسب با سیاست دولت مبنی بر اعتدال، مشی اعتدالی در پیش گرفته شده است و در استان کرمان نیز سعی شده بر اساس بضاعت خود خط اعتدالی تدبیر و امید را همراهی کنیم و خوشبختانه با کمترین چالش سیاسی روبرو بوده ایم.

وی یاداور شد: اعتقاد داریم با تحقق دولت شیشه ای و ارائه اطلاعات به مردم اعتماد عمومی به نظام افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت در نظام اداری کشور به معنای سلامت اداری است و هر چه شفافیت بیشتر باشد،اعتماد مردم نیز روز به روز افزایش می یابد.

وی از رسانه های استان کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: این نمایشگاه بسیار خوب است و گرچه ظرفیت های استان را نمی توان در 234 غرفه بیان کرد.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه روستایی صنایع روستایی جدیدی کشف شده است، گفت: تدوین تاریخ شفاهی اقتصادی استان کرمان یکی از برنامه های مدیریت استان کرمان است تا بدانیم روستائیان ما در گذشته چه اقتصادی داشته اند.

استاندار کرمان در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید از سند هویتی شهید محمد علی الله دادی یکی از شهدای مدافع حرم، تمبر مسی شهید باهنر و غرفه دولت شیشه ای (غرفه خانه مطبوعات) رونمایی کرد.

محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت :این نمایشگاه در قالب 220غرفه در محل پارک مادر دایر شده و آماده استقبال از کرمانیان است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا پایان هفته دولت در این محل برپا خواهد بود .

وی تصریح کرد: مراسم جشن شبانه نیز در حاشیه ای نمایشگاه برنامه ریزی شده که هر شب توسط یکی از نهادهای اجرایی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار