78 دیگ قدیمی ایرالکو در راستای برنامه کاهش آلودگی هوای اراک از مدار تولید خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ عزیز فیلی معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: خطوط قدیمی تولید در ایرالکو یکی از منابع آلایندگی هوای اراک شناخته شده است که طبق برنامه، با خروج این دیگ از مدار تولید، تجهیزات جدید با استاندارد جهانی جایگزین و تولید آلومینیوم از سرگرفته شد.

فیلی گفت: حدود 70 دیگ فرسوده دیگر نیز باید تا پایان فصل پائیز امسال از مدار تولید خارج شود.

وی ادامه داد : قرار است تا پایان سال جاری نیز همه دیگ های خطوط چهار و پنج احیاء جمع آوری و دیگ های جدید با استاندارد جهانی جایگزین شود.

معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی افزود: بر اساس تعهدات شرکت ایرالکو تا پایان سال آینده با بهره گیری از توانایی مهندسان و متخصصان داخلی و خارجی و با استفاده از سرمایه گذاری خارجی دیگ ها و سلول های الکترولیز درپوش گذاری می شود و عملیات مکش گازهای حاصل از الکترولیز به صورت اتوماتیک خواهد بود و در یک محیط بسته ای به سمت مرکز کنترل آلودگی هدایت می شود.

شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) اولین و بزرگترین تولید کننده شمش های آلومینیوم است که در سال 1351 در اراک تاسیس شد و هم اینک به دلیل فرسودگی تجهیزات یکی از منابع آلودگی هوای اراک به حساب می آید .

انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
کارخانه های اراک کار میکنن،