در حمله متقابل نیروهای یمن به مواضع نظامی عربستان، شش نیروی سعودی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپرس تی وی ، نیروهای یمن روز دوشنبه (22 شهریور) در واکنش به تجاوزات نظامی ریاض به این کشور فقیر عربی، مواضع نظامی عربستان سعودی را در نجران، هدف حمله قرار دادند که بر اثر آن چهار تک تیرانداز سعودی کشته شدند.

در همین حال، ارتش یمن مواضع نظامیان سعودی را در استان عسیر در جنوب غرب عربستان گلوله‌باران کرد که به کشته شدن دو نیروی دیگر سعودی انجامید.

این حملات بعد از کشته شدن دست کم شش غیرنظامی در حمله خمپاره‌ای مزدوران سعودی در تعز یمن صورت گرفت.

منابع یمن روز دوشنبه از حملات خمپاره‌ای مزدوران مسلح حامی سعودی به مناطق مسکونی شهر تعز در جنوب غرب این کشور خبر دادند و افزودند در این حملات سه زن و سه کودک جان باخته‌اند.

حملات اخیر که در ادامه بمباران‌های فزاینده ائتلاف سعودی علیه یمن صورت می‌‌گیرد امکان دستیابی به یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به ناآرامی و مناقشه در این کشور را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

ریاض در ماه آوریل بعد از شکست مذاکرات صلح میان نمایندگان عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، و نمایندگان جنبش حاکم انصارالله حوثی، حملات خود را از سر گرفت.

این مذاکرات در ماه آوریل با میانجیگری سازمان ملل در کویت آغاز شد و جنگ و درگیری در یمن را به مدتی کوتاه متوقف کرد.

عربستان سعودی از فروردین 1394 به منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.

 به گفته منابع داخلی یمن، در این حملات که عمدتاً مناطق غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد، حدود 10 هزار نفر کشته و هزاران تن زخمی شده‌اند.

حملات عربستان سعودی به زیرساخت‌های یمن نیز خسارات سنگین وارد و از جمله بیمارستان ها، مدارس و کارخانجات این کشور فقیر را ویران کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار