آکسفورد اکونومیکس پیش‌بینی کرد کلینتون پیروز انتخابات آمریکاست و در دوران او دو دستگی کنگره ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آمریکا آنلاین «اِی‌او‌اِل،» بنابر اعلام اقتصاددانان شرکت «آکسفورد اکونومیکس،» در صورت پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر (31 روز منتهی به 12 اذر)، اقتصاد آمریکا در سال 2021 با افتی یک هزار میلیارد دلاری روبرو خواهد شد. 

بنابر اعلام این شرکت، در صورتی که سیاست‌های ترامپ شامل تمهیدات حمایتی تجاری، کاهش مالیات و اخراج گروهی مهاجران غیرقانونی در مذاکره با کنگره تلطیف شود، ممکن است این پیش‌بینی تغییر کند.

به گفته این اقتصاددانان، اما اگر او در اجرای سیاست‌هایش موفق عمل کند، این مسئله به کاهش 5 درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا منجر خواهد شد. این شرکت پیش‌بینی کرده بود در شرایط عادی تولید ناخالص داخلی آمریکا (مجموع ارزش تمام کالاهای تولید شده و خدمات ارائه شده در اقتصاد) از سال 2017 با رشدی به نسبت ثابت حدود 2 درصد افزایش یابد و در سال 2021 به 18.5 هزار میلیارد دلار برسد.

بر اساس پیش‌بینی این شرکت، هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ، پیروز انتخابات آتی این کشور است. این مسئله باعث می‌شود سیاست‌های کنونی به دلیل شکاف میان مجلس حامی حزب جمهوری‌خواه و سنای حامی حزب دموکرات ادامه یابد.

بر اساس این پیش‌بینی، در صورت موفقیت ترامپ در اجرای سیاست‌هایش، رشد اقتصادی آمریکا کاهش و در سال 2019 به زیر صفر خواهد رسید. در نتیجه تولید ناخالص داخلی آمریکا در مجموع به 17.5 هزار میلیارد دلار می‌رسد.

بنابر این مطلب، ترامپ برای همراه کردن کنگره در حمایت از سیاست‌هایش، راه دشواری را پیش رو خواهد داشت. عده‌ای از اقتصاددان‌ها معتقدند سیاست مالیاتی وی باعث رشد اقتصادی آمریکا می‌شود. 

بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، کلینتون همچنان از ترامپ پیش است. با این تفاوت که اختلاف میان آن‌ها در هفته‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار