وزارت خارجه سوریه حمله مرگبار واشینگتن به مواضع ارتش این کشور را در چارچوب حمایت آمریکا از تروریست‌ها خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد تجاوز جنگنده‌های آمریکایی به یک موضع ارتش سوریه در اطراف شهر دیرالزور نشانگر هماهنگی قبلی میان داعش و نیروهای آمریکایی است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان تأکید کرد تجاوز هواپیماهای آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در جبل الثرده در دیر الزور، تعرّض خطرناک و آشکار به جمهوری عربی سوریه و ارتش آن محسوب می شود و نیز نشانه حمایت آمریکا و هم پیمانانش از شبکه داعش و دیگر گروههای تروریستی مسلح است.

این وزارت‌خانه در نامه‌های خود به مسئولان این دو نهاد بین‌المللی افزود هواپیماهای جنگی آمریکا ساعت پنج بعد از ظهر دیروز به مواضع ارتش عربی سوریه در جبل الثره در اطراف فرودگاه دیرالزور، تجاوز ظالمانه انجام دادند و پنج فروند هواپیمای آمریکایی این موضع را به مدت یک ساعت بمباران کردند.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌های خود تصریح کرده است: همه شواهد نشان می دهد این تجاوز، عمدی بوده و آمریکا برای آن برنامه‌ریزی کرده بود تا راهبردش را در ادامه جنگی که تروریست‌ها علیه ارتش عربی سوریه به راه انداخته‌اند، ادامه یابد  و این در حالی است که ارتش سوریه در کمین شبکه‌های تروریستی و همه حامیانش نشسته است. 

وزارت خارجه سوریه افزود آنچه که درستی اعتقاد ما را نشان می‌دهد اقدام مستقیم شبکه داعش در حمله به این موضع پس از تجاوز آمریکا و کنترل بر آن است و حمله هوایی آمریکا در چارچوب مقدمه سازی برای اشغالگری داعش و کنترل آن بر این موضع بود و این نشانگر هماهنگی قبلی بین داعش و نیروهای آمریکایی است.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌های خود تصریح کرده است این تجاوز آشکار به قربانی شدن دهها نفر از نیروهای ارتش عربی سوریه منجر شد که از  دهها هزار غیر نظامی که همچنان در شهر دیرالزور در محاصره شبکه تروریستی داعش هستند دفاع کرده و از زندگی آنان در برابر حملات و تجاوزهای وحشیانه شبکه داعش و کشورهای حامی آن حمایت کرده است.

وزارت خارجه سوریه افزود : بدون تردید این تجاوز همه ادعاهای آمریکا را در خصوص جنگ با تروریسم و بازگرداندن امنیت و صلح به جمهوری عربی سوریه رسوا و بر ملا می کند.

در ادامه نامه‌های وزارت خارجه این کشور به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت آن آمده است: جمهوری عربی سوریه از شورای امنیت می خواهد این تجاوز را  محکوم کند و آمریکا را به تکرار نکردن آن و به احترام به حاکمیت سوریه و وحدت ملت و تمامیت ارضی این کشور ملزم شود و همچنین واشینگتن به قطعنامه‌های ذیربط شورای امنیت در خصوص مبارزه با تروریسم و نیز به قانون بین المللی و منشور سازمان ملل متحد احترام بگذارد.

وزارت خارجه سوریه در نامه های خود افزوده است این کشور تأکید می کند مبارزه با تروریسم قابل قبول نیست مگر آنکه در چارچوب هماهنگی با دولت جمهوری عربی سوریه و ارتش آن باشد و هرگونه اقدامی خارج از مشروعیت بین المللی فقط تجاوز آشکار به حاکمیت جمهوری عربی سوریه قلمداد می شود.

در پایان نامه های وزارت خارجه سوریه آمده است دولت جمهوری عربی سوریه بار دیگر تأکید می‌کند از جنگ اعلام شده خود علیه تروریسم کوتاه نخواهد آمد و در عین حال به تلاشهایش برای یافتن راهکار سیاسی برای بحران سوریه از طریق گفتگوهای سوری - سوری بدون مداخله خارجی که حقوق عربی سوری و نقش منطقه‌ای و بین‌المللی سوریه را حفظ کند، ادامه خواهد داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
چرا روسیه هیچ اقدامی حتی جهت فراری دادن جنگنده های آمریکای نکرد
آخرین اخبار