مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در سفر عمان انجام شده تا تولیدات خراسان رضوی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این کشور به فروش برسد.

برنامه ریزی برای عرضه تولیدات خراسان‌رضوی درعمان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان افزود: از جمله این موارد فرش و مواد غذایی هستند که با توافق انجام شده قرار بر این است که مدتی غرفه‌های فروشگاه‌های ایرانی در کشور عمان به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گرفته و پس از آن مدت پرداخت اجاره بها به صورت مشارکت در سود باشد.

وی با بیان اینکه عمان یکی از کشورهایی است که می‌تواند مقصد کالاهای صادراتی و صادرات مجدد برای تولیدات خراسان رضوی باشد اظهار داشت: تعرفه صادراتی برای کشورعمان بسیار پایین بوده و حتی با برخی از کشورهای هدف در حد صفر است و به همین علت می‌توان از این امکان استفاده مناسبی کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به این مزیت میتوان کالاهای نیمه ساخته را به این کشور صادر کرده و پس از اتمام فرآیند تولید آنها را به مقاصدی مانند حاشیه خلیج فارس، آمریکا، اروپا و دیگر مناطقی از این قبیل با هزینه بسیار پایین صادر کرد.

رسولیان میزان صادرات در 5 ماهه نخست امسال در خراسان رضوی به کشور عمان را برابر با تمام سال گذشته اعلام کرد و افزود: برای تقویت مزیت موجود در این کشور مذاکراتی با 2 منطقه آزاد انجام شده تا برخی از ارجحیت‌ها را برای تجار خراسان رضوی در نظر بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مواد غذایی و سلامت در کشور عمان، افزود: در این 2 نمایشگاه مجموعا 4 شرکت خراسان رضوی حضور داشتند و با توجه به اعلام مناسب ظرفیت‌های بیمارستان رضوی برای توریست سلامت نیز مذاکراتی صورت گرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مذاکراتی در مورد صادرات دام زنده، سیمان سفید و سایر مصالح ساختمانی انجام شده تا مازاد تولید در این حوزه‌ها به کشور عمان صادر شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.