پلیس فدرال آمریکا در آخرین گزارش خود از افزایش قتل، تجاوز و حملات فیزیکی در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اف بی آی، جرایم خشونت آمیز در آمریکا پس از چندین سال کاهش با افزایش مواجه شده است.

سطح خشونت در سال 2015 به 372.6 مورد در میان 100 هزار نفر رسیده است. این رقم سال گذشته برابر با 361.6 مورد بود. با این حال سطح جرم همچنان بسیار پایین تر از اوج آن در دهه 90 میلادی است.

در سال 2015، در حدود 15.696 مورد قتل، در مقایسه با 14.164 مورد سال گذشته میلادی رخ داد.

بر اساس این گزارش، قتل به میزان 10.8 درصد افزایش یافته است و در دو سوم این موارد سلاح گرم مورد استفاده قرار گرفته است. در این گزارش بیشترین سطح افزایش جرم در مناطق شهری فقیر و جداشده از نظر نژاد اعلام شده است. 

سطح جرم در جنوب آمریکا در مقایسه با سایر مناطق بیشتر است. میزان قتل در جنوب آمریکا با رقم 45.9 نفر در 100 هزار نفر، دو برابر مناطق غربی، میانی و شمال شرقی آمریکا است.

بر طبق این گزارش، سطح تجاوزگری‌ها، خشونت‌های فیزیکی و سرقت اموال نیز افزایش یافته است.

گزارش اخیر اف بی آی در حالی منتشر می شود که دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا برای اولین مناظره همزمان خود در مقابل تلویزیون حاضر شدند.

این گزارش ممکن است به افزایش طرفداران دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه آمریکا، که به دنبال اعمال سیاست های سخت گیری پلیس است، کمک کند. در همین حال بسیاری معتقد هستند این گونه سیاست‌ها باعث افزایش سطح نژادپرستی خواهد شد.

از سوی دیگر، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، خواستار افزایش سطح کنترل فروش سلاح برای کاهش خشونت ها شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار