سازمان بهره‌وری انرژی ایران از تکایا و هیات‌های عزاداری دعوت کرد برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ازلامپ های پرمصرف درایام سوگواری سالارشهیدان استفاده نکنند.

دعوت سابا از تکایا و هیات‌ها برای عدم استفاده از لامپ‌های پرمصرفبه‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) در اطلاعیه‌ای با عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از هم‌وطنان خواستارشد که استفاده از لامپ‌های پرمصرف و کم بازده برای تأمین روشنایی تکایا، مساجد و حسینیه‌ها خوداری نمایند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: از آنجا که هیأتهای برگزارکننده مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان مکانهایی به شمار میآیند که در ترویج فرهنگ صحیح و شرعی در جامعه نقش عمده‌ای را برعهده دارند، لذا از تمامی هیات‌های محترم خواهشمندیم که در این ایام برای تأمین برق مورد نیاز تکایا، مساجد و حسینیه‌های خود با شرکتهای توزیع نیروی برق هماهنگی‌های لازم رابه عمل آورند و از لامپهای پرمصرف از قبیل مدادی که استفاده از این نوع لامپ‌ها یک اقدام ضدارزشی و مغایر با فرهنگ اعتدال اسلامی برای روشنایی است، خوداری نمایند.

این هیئت‌ها و تکایا می‌توانند به عنوان جایگزین از لامپهای کم مصرف و ریسه‌هایی با لامپهای LED استفاده نمایند. بی‌شک این اقدام مردمی باعث توسعه و ترویج بهینه‌سازی مصرف برق در کشور و بیانگر یک الگوی رفتار اسلامی برای توسعه فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در جامعه خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار