انتشار خبر حصول توافق اوپک در الجزایر و همچنین گزارش‌ها از عملکرد نامناسب بخش نفت آمریکا، ارزش روبل روسیه را افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، پس از انتشار خبر توافق اوپک بر سر محدودسازی تولید نفت و همچنین انتشار گزارش‌ها درباره عملکرد ضعیف بخش نفت آمریکا، ارزش روبل – ارز روسیه – افزایش یافت.

روز چهارشنبه، نسبت ارزش روبل روسیه به دلار آمریکا 62.4574 اعلام شد. این رقم رشد 0.3 درصدی در ارزش روبل روسیه را نمایش می‌دهد.

پس از اعلام توافق کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر سر محدودسازی عرضه برای نخستین بار پس از 8 سال، نفت خام برنت – شاخصی که بهای نفت روسیه را تعیین می‌کند -- با 13 درصد افزایش، بشکه‌ای 51.72 دلار معامله شد.

بهای نفت معامله شده با ارز روسیه نیز برای نخستین بار در ماه گذشته 1.2 درصد افزایش یافت. این موضوع موجب شد چشم‌انداز اقتصاد روسیه – که از سال 2010 با کسری بودجه مواجه بوده است – بهبود یابد. در صورتی که روبل روسیه نسبت به بهای نفت با سرعت بیشتری افزایش یابد، سرمایه‌های بخش دولتی در خطر قرار خواهند گرفت؛ زیرا درآمدهای حاصل از صادرات انرژی با دلار محاسبه می‌شود و به این صورت روبل کمتری به دست روسیه خواهد رسید.

بازده اوراق قرضه پنج ساله در روسیه با 5 درصد افزایش به 8.38 درصد رسید. سرمایه گذاران در ماه سپتامبر (30 روز منتهی به 9 مهر) به دلیل نگرانی از بدهی‌های دولت روسیه، اوراق قرضه را کنار گذاشتند و به بازارهای کوچکتر دیگری روی آوردند. این در حالی است که در روز چهارشنبه، وزارت دارایی روسیه نزدیک به 160 میلیون دلار اوراق قرضه با سررسید 5 ساله را به فروش رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار