نخست‌وزیر انگلیس درخواست "تونی بلر" از مردم این کشور برای شورش علیه برکسیت را قاطعانه رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "میرور"، ترزا می – نخست وزیر انگلیس – درخواست تونی بلر – نخست وزیر اسبق این کشور – از مردم برای شورش علیه برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – را قاطعانه رد کرد.

تونی بلر پیشتر گفته بود حامیان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا باید متحد شوند و از آنچه وی "فاجعه" خوانده است، جلوگیری کنند.

وی در مقاله‌ای نوشته بود: "باید درک کنیم که اکنون ما (حامیان باقی ماندن در اتحادیه اروپا) شورشی هستیم. ما باید سازماندهی و بسیج کردن خود را توسعه دهیم. ما باید خود را از آن‌هایی که برای ما برکسیت ایجاد کردند جدا کنیم."

پس از انتشار این مقاله، نخست وزیر انگلیس به ایده برگزاری همه‌پرسی برکسیت دیگری واکنش نشان داد. یکی از سخنگویان دولت انگلیس گفت: "مردم انگلیس نظر خود را اعلام کرده اند، و ما آن‌ها را شنیده‌ایم و اکنون قصد داریم از اتحادیه اروپا خارج شویم. همه‌پرسی دیگری در کار نخواهد بود."

تونی بلر در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت قصد نداشته است نظر مردم انگلیس را زیر سوال ببرد. وی گفت: "مقصود این است که باید تمام پیامدهای این تصمیم را موشکافانه بررسی کنیم، آن‌ها را به بحث بگذاریم و تمامی گزینه‌ها را در نظر داشته باشیم."

عملکرد انگلیس درباره برکسیت انتقادهایی را متوجه  دولت این کشور کرده است. به عنوان مثال، مذاکرات مخفیانه دولت این کشور با شرکت "نیسان" برای باقی ماندن این شرکت در خاک انگلیس پس از جدا شدن کامل این کشور از اتحادیه اروپا منتقدان بسیاری داشته است. برخی از کارشناسان بر این باورند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این کشور را به دهه 1970 میلادی خواهد برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار