سرپرست اداره شیلات هیرمندگفت: 153 هزار و 900 قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور معمولی و آمور(شیرماهی) از ابتدای امسال تا کنون در 148 باب استخر پرورش ماهی بتنی و خاکی این شهرستان رهاسازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محبعلی حیدری صادق اظهار داشت: همچنین 253 هزار و 530 قطعه بچه ماهی توسط بخش خصوصی از سطح دریاچه هامون جمع آوری و در استخرهای خاکی (چاله هایی که توسط مردم روستا برای پرورش ماهی ایجاد می شود) این شهرستان و منطقه سیستان رها سازی شده که این امر در بهبود وضعیت معیشت مردم این منطقه تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما از اواسط ماه جاری بچه ماهی قزل آلا در استخرهای پرورش این شهرستان رهاسازی می شود.

وی افزود: 184 استخر بتنی، 185 استخر خاکی و 14 استخر هشت ضلعی در شهرستان هیرمند وجود دارد که از این تعداد 273 استخر فعال است.

سرپرست اداره شیلات هیرمند واقع در شمال سیستان و بلوچستان گفت: تامین مصالح ساخت استخرهای بتنی، تحویل هواده، تامین بچه ماهی و معرفی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون استخر از جمله حمایت های اداره شیلات این شهرستان از استخرداران پرورش ماهی است.

حیدری صادق اظهار داشت: میزان پرورش متراکم در استخر بتنی 3 هزار قطعه و پرورش غیر متراکم در هر متر مربع 2 قطعه بچه ماهی است.

وی تصریح کرد: همچنین 1 تا 2 قطعه در هر متر مربع و از یک هکتار بالاتر 3 هزار و 500 تا چهار هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای خاکی می توان پرورش داد.

وی افزود: سالانه 130 تن ماهی در هیرمند پرورش داده و صید می شود و در خود شهرستان و شهرهای منطقه سیستان به فروش می رسد.

وی با اشاره به مزیت استخرهای هشت ضلعی نسبت به نمونه های دیگر بیان کرد: پرورش ماهی در این استخرها بسیار اقتصادی است به طوری که پیش بینی می شود 2 تن ماهی از هر استخر برداشت شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار