رژیم صهیونیستی به بهانه ساخت جاده‌ای منتهی به یک پارک، 8 آرامگاه متعلق به فلسطینی‌ها را تخریب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ مقامات فلسطینی اعلام کردند صهیونیست‌ها به بهانه احداث جاده‌ای که به یک پارک منتهی می‌شود در شرق قدس اشغالی، وارد گورستان "باب الرحمان" متعلق به فلسطینی‌ها شده و با تخریب چند مزار  مسیر جاده جدید را مشخص کردند.

بخش‌هایی از گورستان "باب الرحمان" که قدمتی تاریخی دارد در سپتامبر 2015 از سوی مقامات صهیونیست مصادره شد تا برای پارک ملی یهودیان جاده‌ای اختصاصی احداث شود.

"مصطفی ابوزهرا،" مقام فلسطینی در کمیته حفاظت از آرامگاه‌ها، در این باره گفت: یهودیانی که خود را کارکنان سازمان طبیعت رژیم صهیونیستی معرفی کردند همراه با تعداد زیادی از نیروهای نظامی به گورستان آمدند و مشغول به کار شدند.

ابوزهرا در ادامه افزود: اسرائیل قصد دارد تمام زمین گورستان را به پارک ملی الحاق کند و ساختن جاده تازه شروع کار است.

شیخ "عمر الغسوانی،" مدیر محوطه بیرونی مسجدالاقصی، نیز اظهار داشت: صهیونیست‌ها مدعی هستند زمین این گورستان به آنها تعلق دارد و فلسطینی‌ها اجازه نداشتند در آن تدفین انجام دهند. اما اسرائیل تاریخی در این منطقه ندارد و ماجرای مالکیت بر زمین گورستان فقط یک ادعای بی‌اساس است.

صهیونیست‌ها اولین بار در سال 1967 و در جریان یک تجاوز نظامی وارد مناطق شرقی بیت‌المقدس شدند و از آن پس اقدام به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در این اراضی کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار