با نزدیک شدن به روز انتخابات، رقابت های انتخاباتی میان نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه بیش از پیش شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در حالی که خبرها از پیشروی ترامپ در نظرسنجی ها حکایت دارند، نامزد دموکرات ها نیز بر تعداد گردهمایی ها و سخنرانی های انتخاباتی خود افزوده است.

هر دو تیم انتخاباتی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا رأی دهندگان را متقاعد کنند به نفع آنها به پای صندوق های رأی بروند. رقابت بسیار تنگاتنگ و شانه به شانه است. تاکنون 37 میلیون رأی زودهنگام ثبت شده است. 

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی می گویند در حال ارزیابی اعتبار اطلاعاتی درخصوص حمله احتمالی القاعده هستند. گفته می شود نیویورک، تگزاس و ویرجینیا هدف حمله احتمالی القاعده در یک روز مانده به انتخابات آمریکا هستند. مقامات اعلام کردند پلیس همواره پیش از هر رویداد بزرگی تمامی تهدیدات محتمل را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

خبر حمله احتمالی القاعده در حالی منتشر شده است که کلینتون و ترامپ آخرین تلاش های خود را برای جلب آرای ایالت های حساس در آمریکا به کار گرفته اند. هر دوی آنها گردهمایی هایی در ایالت های اوهایو و پنسیلوانیا برگزار کردند. این دو ایالت، نقش مهمی در معادلات انتخاباتی خواهند داشت. 

کلینتون در سخنرانی خود در ایالت پنسیلوانیا رقیب جمهوری خواهش را برای کسب منصب ریاست جمهوری "نامناسب" خواند و گفت ترامپ به دلیل اظهارات تحقیرآمیزش درخصوص زنان، لیاقت رئیس جمهوری را ندارد. براساس نظرسنجی ها، در حال حاضر کلینتون در ایالت پنسیلوانیا و ترامپ در ایالت اوهایو پیشتاز است. نظرسنجی های ملی نشان از پیشروی ترامپ دارند. صعود قابل توجه ترامپ در نظرسنجی ها، نشان دهنده افزایش محبوبیت وی در برخی ایالت های حساس است.

در عین حال، نامزد دموکرات ها پس از اعلام آغاز تحقیقات جدید در خصوص ایمیل هایش از سوی اف بی آی، روزهای سختی را تجربه کرد. اف بی آی اعلام کرد اطلاعات جدیدی درخصوص استفاده کلینتون از ایمیل شخصی برای دریافت اطلاعات محرمانه در زمان تصدی گری اش بر وزارت خارجه در دست دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار