بسته اقتصادی این هفته به بررسی حذف 6 میلیون یارانه بگیر و یکی از موارد بحث برانگیز عرصه اقتصادی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین اخبار اقتصادی در هفته ای که گذشت می توان به لزوم حذف بیش از 6 میلیون یارانه بگیر اشاره کرد،موضوعی که نمایندگان مجلس در ادوار مختلف بر آن تاکید داشته اند.

کارشناسان در این باره معتقدند که حداقل 20 درصد جمعیت کشور از طبقات مرفه و ثروتمند باید از دریافت یارانه محروم شوند که دولت تلاش چشمگیری برای حذف این افراد به عمل نیاورده است.

از دیگر خبرهای مهم این بخش نگاه نقادانه به اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی بود که  سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  ضعف سیستم نظارتی کشور را بزرگترین معضل پیشرفت بخش خصوصی برشمرد و گفت: دولت می بایستی از طریق شفاف سازی ارتباط فی ما بین منابع با مصارف و نیز دخالت نکردن در بخش خصوصی، زمینه را جهت اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی فراهم کند. فرشید سیم بر کارشناس اقتصادی نیز آماده نبودن زیرساخت های لازم برای تحقق این اصل را  از عوامل  درست اجرا نشدن آن دانسته است.

اما حضور 66 میلیون و 700 هزار نفر در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 تا صبح روز چهارشنبه 26 آبان ماه نیز از دیگر اخبار مهم این حوزه بوده است.
 

یک کارشناس اقتصادی گفت : زیرساخت های لازم برای تحقق اهداف خصوصی سازی در کشور فراهم نبوده است.

//


انحراف در اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه ها هدر رفت در صد زیادی از بودجه و منابع مالی کشور را به دنبال دارد.

یک کارشناس اقتصادی گفت:امروزه بالا بودن نرخ بیکاری و نبود اشتغال پایدار یکی از معضلات اقتصاد به شمار می رود که رفع این مانع می تواند شاه کلید حل مشکلات باشد.

//


سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:عدم یکپارچگی و اتحاد، نبود استراتژی در این بخش، تاخیر در پرداخت تسهیلات و نیز منطقی نبودن رابطه مصرف کننده و تولید کننده از جمله ضعف های این بخش بوده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب لایحه ای با موضوع اصلاح تبصره ماده 86 قانون مالیات های مستقیم به منظور کاهش نرخ مالیات قراردادهای پژوهشی به 5 درصد خبر داد.

//


حجم نقدینگی کشور در طول سال های اخیر به یکی از موارد بحث برانگیز عرصه اقتصادی تبدیل شده است.



انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار