معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: در صورت تصویب مجلس، امسال 1/5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه مناطق روستایی اختصاص می یابد.

اختصاص 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای روستاها
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ابوالفضل رضوی امروز در نشست مشترک اختصاص 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای روستاهاکمیته راهبری و کارگروه توسعه روستایی آذربایجان شرقی در تبریز گفت : این میزان مبلغ که حدود 100 هزار میلیارد ریال است در قالب لایحه ای از سوی دولت به مجلس تقدیم شده است و امیدواریم هفته آینده با مساعدت نمایندگان مجلس ،تصویب و برای اجرا در اختیار روستائیان قرار گیرد .
وی با اشاره  به اینکه در اعطای این تسهیلات به روستائیان اولویت با طرح های مشارکتی است، افزود : این تسهیلات با کارمزد 4درصد پرداخت خواهد شد که دراشتغال پایدار و توسعه روستاها ، مناطق عشایری و محروم نقش موثری خواهد داشت.
استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: با وجود خدمات انجام شده در روستاها ، هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم .
اسماعیل جبارزاده افزود : جمعیت مناطق روستایی استان هم اکنون  27 درصد است و برای جلوگیری از کاهش ساکنان مناطق روستایی باید روستاها توجه جدی شود.
وی استفاده از تجارب استان های دیگر را برای  توسعه پایدار ضروری دانست و افزود: باید با بهره مندی از دانش و تجربه دیگران طرح ایجاد شرکت های مشارکتی و غیر مشارکتی را در آذربایجان شرقی اجرایی کنیم.
جبارزاده با اشاره به پرداخت 7 هزار  میلیارد ریال  بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان، گفت: با احتساب کمک‌ های دولت به دهیاری‌ ها، امسال  نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال  منابع به روستاهای استان تزریق شده است و این در حالی است که میزان تخصیص بودجه عمرانی استان کمتر از هزار میلیارد ریال است.
وی توسعه روستاها را گامی مثبت برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و از ایجاد 500 واحد تولیدی در روستاهای استان خبر داد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم گفت:منابع پایان ناپذیر روستایی در افزایش صادرات غیر نفتی مهم است و توجه به منابع موجب توسعه پایدار و اشتغال مولد می شود.
زهرا ساعی نبود زیرساخت های کافی  در روستاها را عامل اصلی  افزایش مهاجرت روستائیان به شهرها دانست و افزود: ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی و صنایع دستی در مناطق روستائی وجود دارد که  با برنامه ریزی مناسب می توان از آنها بهره مند شد.
معاون اعتبارات صندوق کارآفرین امید هم در این نشست از راه اندازی  580 صندوق خرد روستایی زنان توسط صندوق کارآفرین امید خبرداد و گفت : این صندوق ها با محوریت اقتصاد مقاومتی برای توسعه اشتغال زنان روستایی تشکیل شده است.
سعیدی ابراز امیدواری کرد : این صندوق ها تسهیلات مورد نیاز روستاییان را به موقع و بدون نیاز به تضمین های معمول در بانک ها تامین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.