یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات تلفن همراه در انگلیس، از هک شدن پایگاه داده مشتریان خود خبر داد.

سرقت سایبری اطلاعات مشتریان یک شرکت خدمات تلفن همراه در انگلیسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت مخابراتی «تری»  (Three) انگلیس که یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات تلفن همراه در این کشور است، روز پنج‌شنبه از هک شدن پایگاه داده مشتریان خود خبر داد.

مسئولان شرکت مخابراتی «تری» اعلام کردند هکرها (نفوذگرها) با استفاده از نام کاربری متعلق به کارکنان این شرکت توانستند وارد پایگاه اطلاعات مشتریان شوند و به آن دسترسی پیدا کنند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، این نفوذ امنیتی باعث شده است اطلاعات شخصی دو سوم از مجموع 9 میلیون مشترک شرکت مذکور در معرض افشا قرار گرفته باشد.

«نیکلاس کارتر،» سخنگوی شرکت «تری»، گفت: «در سامانه‌ای که هدف حمله قرار گرفت، هیچ اطلاعاتی مربوط به پرداخت‌های مشتریان، اطلاعات کارت‌های بانکی یا اطلاعات حساب‌های بانکی آنها وجود نداشت.»

این شرکت که یکی از اعضای «هلدینگ سی کی هاچیسون» است اعلام کرد در چهار هفته گذشته، هدف حملات فزاینده نفوذگرها قرار داشته است.

نهاد نظارت بر حفاظت از داده‌ها در انگلیس پیش‌تر در ماه اکتبر، شرکت مخابراتی «تاک‌تاک تله کام » را بابت نقایص امنیتی، 400 هزار پوند (برابر با 496 هزار دلار) جریمه کرد. ناکافی بودن تدابیر امنیتی این شرکت مخابراتی شرایط را برای حمله سایبری سال گذشته فراهم کرد که طی آن، اطلاعات نزدیک به چهار درصد از از مجموع چهار میلیون مشترک شرکت مذکور افشا و در دست نفوذگرهای غیر قانونی قرار گرفت.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار