مشهد؛

برپایی نمایشگاه های منطقه ثامن

شهردار منطقه ثامن از برپایی نمایشگاه های فرهنگی در سطح منطقه ثامن، همزمان با دهه پایانی ماه صفر خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود عیدی، در تشریح برنامه های فرهنگی این شهرداری در ایام دهه پایانی ماه صفر، گفت: برگزاری هرچه باشکوه‌ تر ایام وفات پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام‌رضا (ع) یکی از اولویت های شهرداری منطقه ثامن بوده و در همین راستا معاونت فرهنگی منطقه ثامن شهرداری مشهد برنامه های متنوعی را در دستورکار خود قرارداده است.
عیدی با اشاره به حضور خیل عظیم عزاداران رضوی در این ایام، تصریح کرد: با تلاش شهرداری منطقه ثامن، سالن ورزشی بلوار وحدت برای اسکان زائرانی که با پای پیاده به مشهد مشرف می‌شوند به تعداد بالغ بر 500 نفر ظرفیت با امکانات رفاهی مناسب  آماده شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر فراهم کردن و آماده سازی سالن، نصب حمام سیار و امکانات آشپزی و غرفه سلامت و... نیز انجام شده و هر روز در طول ایام وفات و شهادت برنامه های عزاداری در محل اجرا می‌شود، افزود: علاوه بر این سالن، شرایط اسکان زائرین در ابتدای بلوار شهید شوشتری (ابتدای نواب صفوی) نیز فراهم شده است.
شهردار منطقه ثامن از برگزاری نمایشگاه تصویری و بیان احادیث امام‌رضا(ع) در خیابان شیرازی خبرداد و گفت: علاوه بر این اقدامات فرهنگی، برنامه ریزی شده تا در این ایام از خانواده های معظم شهدا منطقه ثامن به اتفاق اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه نیز بازدید می شود.
عیدی از هماهنگی معاونت فرهنگی به منظور عزاداری هیات های محلی در مقابل منازل شهدا محله با عنوان «منازل النور» خبرداد و تصریح کرد: علاوه بر این، نصب پلاک افتخار در سردرب منازل شهدای منطقه از دیگر برنامه هایی می‌باشد که منظور بزرگداشت خانواده های شاهد درنظرگرفته شده است .
شهردار منطقه ثامن با اشاره به ایجاد فضای مناسب برای عزاداران در ورودی باب الجواد (ع) گفت: در این محل ضمن برپایی فضای مناسبی جهت عزاداری هیات های مذهبی، المان های موضوعی و گنبد امام رضا(ع) نصب شده و مکان‌هایی جهت روشنایی شمع توسط زائرین نیز درنظر گرفته شده است.
عیدی در ادامه افزود: غرفه عکس صلواتی، راه اندازی واکس صلواتی از طریق خادمین افتخاری و همچنین برگزاری مسابقه عکاسی از دیگر اقداماتی است که در ورودی باب الجواد(ع) اجرا می‌شود.
عیدی با اشاره به سنت دیرینه سوگواره زنان نوغان برای تشرف به حرم مطهر امام‌رضا(ع) در روز شهادت، گفت: امسال نیز همچون سالهای گذشته اجتماع عظیم بانوان عزادار نوغان در روز 4شنبه مورخ 10 آذرماه و در محل موسسه فرهنگی بیت‌ الصادق(ع) برگزار می‌شود و سپس به سوی حرم مطهر راهپیمایی می‌کنند.
مشاور شهردار مشهد مقدس با اشاره به سامانه ثبت نام خادمین افتخاری رضوی، تصریح کرد: جمع آوری نذورات مردمی از جمله البسه و پوشاک و اهداء به زائرین پیاده در ایستگاه‌ها با حضور نمایندگان کسبه و اعضاء شورای اجتماعی محلات از دیگر اقداماتی به شمار می‌آید که درنظر گرفته شده است.
عیدی از افتتاح نمایشگاه قرارگاه فرهنگی فانوس در خانه تاریخی توکلی با مشارکت سپاه ناحیه مالک اشتر خبرداد و گفت: افزون بر این نمایشگاه، ایستگاه های مردمی جهت پذیرایی از زائرین در سطح منطقه ازجمله ابتدای بلوار شهید شوشتری، خیابان وحدت، برپا شده است.
در نمایشگاه قرارگاه فرهنگی فانوس، از نسخه یک بازی موبایلی و کامپیوتری "فرزندان بابا رجب" نیز رونمایی شد.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار