صدراعظم آلمان تاکید کرد با آغاز مذاکرات جدید با ترکیه در خصوص پیوستن احتمالی این کشور به اتحادیه اروپا، مخالف است.

مخالفت مرکل با برگزاری مذاکرات جدید درباره پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نشریه آلمانی «بید»، «آنگلا مرکل»، صدر‌اعظم آلمان، سه‌شنبه در نشستی با نمایندگان حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی» در پارلمان آلمان، تاکید کرد با آغاز مذاکرات جدید با ترکیه در خصوص پیوستن احتمالی این کشور به اتحادیه اروپا مخالف است.

نشریه آلمانی بیلد در شماره روز چهارشنبه خود به نقل از برخی از حاضران در نشست مرکل و نمایندگان حزب اتحادیه دموکرات مسیحی این خبر را اعلام کرد و افزود موضع‌گیری آنگلا مرکل در این‌باره نشان می‌دهد که مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه عملا متوقف شده است. 

به نوشته بیلد، مرکل به نمایندگان حزب متبوعش توصیه کرد این مطلب را برای رای‌دهندگان آلمانی نیز که خواستار کسب اطلاع از موضع اتحادیه مسیحی دموکرات درباره ترکیه هستند، تشریح کنند.

گروههای حاضر در پارلمان اروپا در استراسبورگ معتقدند در شرایط کنونی مذاکره کردن با ترکیه غیرممکن است. نمایندگان پارلمان اروپا ضمن انتقاد از اقدامات سرکوبگرانه دولت ترکیه بر ضد مخالفان خواستار آن شده‌اند که مذاکرات مربوط به پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا متوقف شود.

ترکیه از سال 1990 میلادی، رسما درخواست خود را برای پیوستن به اتحادیه اروپا اعلام کرد اما مذاکرات الحاق ترکیه به این سازمان اروپایی که سال 2005 آغاز شد، پیشرفت چندانی نداشته و از مجموع سی و پنج فصل مرتبط با این درخواست، تنها چهارده فصل آن باز شده است. از این تعداد نیز تنها یک مورد آن به نتیجه رسیده است. لازم است که تمامی بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت خود را با ورود ترکیه به این اتحادیه اعلام کنند.آلمان و فرانسه دو کشور اروپایی هستند که بیشترین تردید را درباره پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا دارند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهونه
۱۵:۳۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۵
این مخالفت معنیش این میتونه باشه که ترکیه هدف بعدی جنگ خاورمیانه هست! اردوغان مطمئنا پشتش گرمه که به سوریه حمله کرده و میخواد کشورش دو دستی تقدیم جنگ و آوارگی کنه!
نقشه شوم غرب برای پاکستان و خالی کردن اطراف ایران چی میتونه باشه الله اعلم!
آخرین اخبار