مديران دستگاه های اجرايی چهارمحال و بختياری ملزم به پيگيری رفع آلودگی آب منطقه سرخون شهرستان اردل شدند.

رفع آلودگی نفتی آب سرخون پیگیری شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختياری در نشست کارگروه سلامت و امنيت غذايی استان با اشاره به آلودگی آب منطقه سرخون شهرستان اردل به دلیل شکستگی لوله خط انتقال نفت خام خوزستان به اصفهان در جمعه گذشته گفت: مديران دستگاه های اجرايی ملزم به پيگيری برای رفع این آلودگی هستند.

قاسم سليمانی افزود: آب اين منطقه علاوه بر شکستگی خط انتقال نفت، از 7 سال گذشته نيز با نشتی نفت به رودخانه مواجه بوده که رفع اين مشکل نيازمند تلاش و پيگيری مسئولان استان از سوی وزارتخانه‌ های مربوطه است.

وی با بیان اینکه تاكنون پيگيری لازم برای رفع اين مشكل از سوی دستگاه هاي متولی مانند جهادكشاورزی و آب و فاضلاب شهری و روستايی استان به خوبی انجام نشده است، تأکید كرد: متوليان بايد هر چه سريع تر در این زمینه برنامه ريزی كنند.

سلیمانی همچنین با انتقاد از عملكرد مديران در زمينه بهبود آب آشاميدنی در مناطق مختلف چهارمحال و بختياری مانند شهركرد، بروجن و نقنه، گفت: بايد رفع مشكلات آلودگی و كدر بودن آب و همچنين بهبود كيفيت آب در این مناطق تا يک ماه آينده از سوی مسئولان پيگيری شود.

گفتنی است: حادثه شکستگی لوله انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان در پی رانش زمین به دلیل بارندگی های اواخر هفته گذشته در منطقه گندمگار که ساعت 23 شامگاه جمعه 12 آذر رخ داد، سبب جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون، آلودگی نفتی و خسارت به مزارع پرورش ماهی سردابی و زمین های کشاورزی در مسیر پایین دست و همچنین چشمه های آشامیدنی واقع در بستر رودخانه شد.

خط لوله 30 اینچی انتقال نفت مارون از خوزستان به پالایشگاه اصفهان به دلیل عبور از ناهمواری‌های رشته‌کوه زاگرس یکی از صعب‌ العبورترین خط لوله انتقال نفت خام کشور است.

در سال های اخیر، چندین بار نشت نفت خام از این خط لوله، سبب آلودگی آب و اراضی کشاورزی منطقه سرخون گردید.

به دنبال آلودگی شدید آب و زمین های این منطقه در آخرین حادثه شکستگی لوله نفت در سال 93، مقرر شد شرکت پخش فرآورده های نفتی، تصفیه خانه ای را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در منطقه احداث کند.

شهر سرخون مرکز بخش میانکوه از توابع شهرستان اردل در 130 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، و روستای گندمکار از توابع این بخش است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار