سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: صادرات یک محصول دانش‌ بنیان و صنعتی با صادارت پست ه در حال رقابت می باشد و نشان می دهد بالانس صادارت به سمت صنعت تغییر کرده است.

بالانس صادارت به سمت صنعت تغییر کرده است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی حسینی نژاد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به صادارت یک محصول دانش بنیان از استان کرمان با رقم بالای 200 میلون دلار در 9 ماه سال جاری، گفت: صادرات یک محصول دانش‌ بنیان و صنعتی با صادارت پسته در حال رقابت می باشد و نشان می دهد بالانس صادارت به سمت صنعت تغییر کرده است.

 حسینی نژاد در نشست هم اندیشی روسای ادارات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به میزبانی اداره تابع شهرستان بردسیر اظهار کرد:وجود ماده‌های 31 و 35 قانون رفع موانع تولید یک ظرفیت را برای واحدهای صنعتی و معدنی در زمینه 10 درصد معافیت مالیاتی و 10 درصد معافیت حقوق دولتی به وجود آورده است.

حسینی‌نژاد افزود: اگر هر واحد صنعتی و معدنی در زمینه فعالیت‌های زیست محیطی، منابع طبیعی و پژوهش و با همکاری دانشگاه‌ها فعالیتی انجام دهد از 10 درصد معافیت مالیاتی و 10 درصد معافیت از پرداخت حقوق دولتی برای معادن بهره‌مند خواهد شد.

وی عنوان کرد: وجود این ماده های قانونی ارتباط هر چه بهتر صنعت، معدن و دانشگاه را فراهم می کند زیرا یکی از موانع این ارتباط موضوعات مالی است که با جرای ماده های قانونی 31 و 35 قانون رفع موانع تولید حل خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: حقوق دولتی پرداختی از استان کرمان بالای 200 میلیارد تومان است و با وجود ماده‌های قانونی 31 و 35 استان کرمان با وجود معادن سرشار و صنعت گسترده می‌تواند نسبت به استان‌های دیگر از این ظرفیت بهره بیشتری برد زیرا آن 10 درصد که ذکر شده است رقم بسیار بالایی خواهد بود.


 سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تشریح اقدامات گسترده در حوزه معادن استان کرمان در چند سال اخیر گفت: ذخیر قطعی شناخته شده در چند سال اخیر از 4.7 میلیارد تن به 5.8 میلیارد تن رسیده است و استان کرمان به 90 میلیون تن استخراج مواد معدنی در سال می رسد و همچنین اکنون در 46 هزار کیلومتر مربع از سطح استان کرمان کار اکتشاف در حال انجام است.

وی با بیان اینکه صادرات استان کرمان به سمت صادرات صنعتی تغییر کرده است، ادامه داد: یک واحد صنعتی با بیش از 200 میلیون دلار صادرات در 9 ماهه سال جاری ترکیب صادرات را از سمت صادرات پسته و مغز پسته به سمت صادرات صنعتی تغییر داده است و این نشان داد یک محصول دانش‌ بنیان و صنعتی می تواند بالانس صادرات را تغییر دهد.

وی با اشاره به پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه صادرات افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده صادرات استان کرمان به میزان یک میلیارد و 169 میلیون دلار در نظر گرفته شده است که به این رقم خواهیم رسید زیرا کرمان به عنوان یک استان برتر در زمینه صادارت معرفی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز کرد: در سند راهبردی تولید ناخالص داخلی استان کرمان از 37 درصد به 48 درصد در نظر گرفته شده و همچنین سهم استان کرمان از تولید فولاد در آینده از 55 میلیون تن در کشور 11 میلیون تن برآورد شده است و با این حجم تولید در نظر گرفته شده استان کرمان به عنوان قطب فولاد کشور معرفی می‌شود.

لازم به ذکر است در این نشت هم اندیشی روسای برخی ادارات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند و همچنین گزارشات نسبت به اقدامات انجام شده در خصوص پروژه های اقتصادی مقاومتی در شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار