رئیس پیشین پارلمان اروپا با غیرآمریکایی خواندن اقدامات ترامپ، نسبت به لغو تحریم‌های روسیه به وی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «مارتین شولتز»، سیاستمدار آلمانی و رئیس پیشین پارلمان اروپا، با انتقاد از دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا، سیاست های وی را "غیرآمریکایی" خواند و نسبت به لغو تحریم های اعمال شده علیه روسیه به وی هشدار داد.

شولتز روز چهارشنبه در یکی از تندترین اظهارات یک مقام ارشد آلمانی خطاب به رئیس جمهور جدید آمریکا اظهار کرد اروپا باید برای دفاع از ارزش های لیبرال ایستادگی کند. شولتز گفت: «آنچه ترامپ انجام می دهد، اقداماتی غیرآمریکایی است. آمریکا دیگر شبیه کشوری نیست که برای گسترش روشن فکری، دموکراسی و آزادی در جهان تلاش می کرد.»

این سیاستمدار آلمانی که به تازگی نامزد حزب سوسیال دموکرات آلمان در انتخابات فدرال این کشور شده است، توجه و حمایت بسیاری از آلمانی ها را به خود جلب کرده است. 

شولتز درخصوص روسیه و بحران اوکراین نیز اظهار کرد تنها درصورتی تحریم های اعمال شده علیه روسیه برداشته خواهد شد که دو طرف "توافق صلح مینسک" را اجرا کنند. وی گفت: «تا زمانی که توافق صلح مینسک به طور کامل اجرا نشود، تحریم ها برداشته نخواهد شد. ما باید بسیار صریح و شفاف به پوتین بگوییم که روسیه مجبور است به قوانین بین المللی احترام بگذارد.»

شولتز در انتخابات آتی آلمان رقیب آنگلا مرکل صدراعظم کنونی این کشور خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار