کالیفرنیا به طور گسترده و کامل به ترامپ در انتخابات ماه نوامبر رای نداد و با فرمان اجرایی وی نسبت به منع ورود مهاجران به مقابله برخواسته است.

واشنگتن پست: تقابل میان ترامپ و کالیفرنیا به جنگ سرد داخلی تبدیل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از واشنگتن پست نوشت، ایالت کالیفرنیا آمریکا و  «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید این کشور، در مسیر جنگ با یکدیگر قرار دارند. این روزنامه امریکایی در مقاله ای به قلم «فیلیپ بامپ» نوشت: 
"برخلاف نظر رئیس جمهور آمریکا، ایالت های مأمن، منبع جرم و جنایت نیستند و این را اطلاعات «اف‌بی‌آی» (پلیس فدرال آمریکا) نیز تایید می‌کند. و حتی شهرهای مأمن نسبت به دیگر شهرها با آمار جرم و جنایت پایین تری روبرو هستند.

مسأله دیگر این بود که به گفته دونالد ترامپ کالیفرنیا خارج از کنترل است و دیگر آنکه او اگر مجبور باشد بودجه فدرال این ایالت را قطع خواهد کرد.

طبق آمار رسمی، کالیفرنیا یکی از ایالت های سودآور بوده و در این راستا در رتبه یک با 100 میلیارد دلار درآمد بیشتر نسبت به دومین ایالت قرار داد و برخلاف آنچه که ترامپ معتقد است بسیاری از سود خود را به دولت فدرال تحویل می دهد. در رابطه با خارج از کنترل بودن، باید گفت که این ایالت نسبت به 5 سال پیش در شرایط بسیار بهتری قرار دارد و با کسری بودجه بسیار کمتری روبرو است. همچنین در زمینه کنترل جرم و جنایت نیز در شرایط بسیار خوبی قرارد دارد.

مسأله اصلی این است که کالیفرنیا به طور گسترده و کامل به او در انتخابات ماه نوامبر رای نداد. همچنین این ایالت با فرمان اجرایی ترامپ نسبت به منع ورود مهاجران به مقابله برخواسته است که دلیل اصلی آن وجود بسیاری کارمند مهاجر در شرکت های مربوط به فناوری است." 

نگارنده این مقاله در پایان، نتیجه گرفت: تمام این تهدیدات میان ترامپ و کالیفرنیا به جنگ سردی داخلی تبدیل شده است؛ رئیس جمهوری که می گوید بودجه را قطع می کنم و ایالتی که می گوید در این صورت ما نیز می رویم. شواهد نشانگر آن است که در نهایت هیچ یک دست به چنین اقدامی نخواهد زد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار