بیرجند؛

صادرات 23 هزار و 497 تنی خوراک طیور به افغانستان

در 11 ماهه امسال 23 هزار و 497 تن خوراک طیور از خراسان جنوبی به کشور افغانستان صادر شد.

دکتر علیرضا رفیعی ‌پور مدیر کل دامپزشکی خراسان‌ جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:صادرات خوراک طیور در ۱۱ ماهه امسال از استان به کشور افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه در 11 ماهه امسال 23 هزار و 497 تن خوراک طیور از خراسان جنوبی به کشور افغانستان صادر شده است،افزود:این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

دکتر علیرضا رفیعی پور با اشاره به ارزش دلاری این میزان صادرات،گفت: در 11 ماهه امسال صادرات خوراک طیور از استان 11 میلیون و 748 هزار و 500 دلار ارزآوری داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی به صادرات جوجه یک روزه اشاره کرد و افزود: در 11 ماهه امسال یک میلیون و 753 هزار قطعه جوجه یک روزه نیز از خراسان جنوبی صادر شده است که در این مدت 7 میلیون و 668 هزار دلار ارز وارد کشور کرده است.

وی با اشاره به صادرات مرغ منجمد گفت: در 11 ماهه امسال یک هزار و 528 تن مرغ منجمد نیز از استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رفیعی‌پور ارزش دلاری این میزان صادرات را 2 میلیون و 293 هزار دلار عنوان کرد و افزود: صادرات مرغ منجمد از استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.