مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس گفت: به دلیل بارندگی های اخیر امکان سقوط در آبگیرها وجود دارد.

هشدار اداره آب منطقه ای فارس در خصوص سقوط در آبگیرهابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ارجمند مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس نسبت به خطرات مرگبار و امکان لغزیدن و سقوط برای بازدید کنندگان از گوراب ها، اّبگیرها و بندهایی که در بارندگی و سیل اخیر لبریز از آب شده اند هشدار داد.
 
ارجمند ادامه داد: گردشگران و بازدید کنندگان از این اماکن باید بیشتر هشیار باشند و امکان لغزش و سقوط در آب ها را جدی بگیرند.
 
وی با بیان اینکه گوراب ها و آبگیر ها تابلوی شنا ممنوع دارند افزود: در مناطقی که به علت خشکسالی و کم آبی نشان های هشدار دهنده بر روی تابلو ها محو شده است، گردشگران باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

ارجمند با بیان اینکه یک میلیارد و 104 میلیون متر مکعب آب در سد های استان فارس ذخیره شده است گفت: حجم دریاچه سدهای فارس پارسال در چنین روزی 807میلیون متر مکعب بوده است که این موضوع نشانگر آبگیری مناسب سدها در امسال بوده است.
 
وی ورودی کل سدها را 48 متر بر ثانیه اعلام کرد و  اظهار داشت: از مجموع آب های ذخیره شده در سدهای استان حدود 644 میلیون متر مکعب قابل استفاده است و مابقی برای پایداری بدنه سدها باید ذخیره شود.
 
مدیر روابط عمومی شرکت آب استان فارس ورودی سد سلمان فارسی را 12 متر بر ثانیه و میزان فعلی آب این سد را 623 میلیون متر مکعب اعلام کرد و تصریح کرد: سد درود زن در شهرستان مرودشت نیز اکنون 313 میلیون متر مکعب آب دارد و ورودی آن 10 متر بر ثانیه است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.