مخالفان رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی خواستار دستگیری وی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مخالفان پارک گون هه، رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی، روز شنبه یک روز پس از برکناری وی از قدرت خواستار دستگیری هرچه سریع‌تر وی شدند.

مخالفان پارک اعلام کردند تا رسیدن به این خواسته در میدان مرکزی سئول تجمع خواهند کرد. این درحالی است که حامیان محافظه کار رئیس جمهور برکنارشده کره جنوبی نیز اعلام کردند در حمایت از وی تظاهرات برگزار خواهند کرد. در حال حاضر، نگرانی‌های شدیدی در خصوص احتمال بالا گرفتن شدت درگیری میان مخالفان و حامیان پارک گون هه وجود دارد.

حکم روز جمعه دادگاه قانون اساسی کره جنوبی برای برکناری پارک گون هه از قدرت خشم حامیان وی را برانگیخت. تاکنون دو نفر از معترضان نیز در درگیری با پلیس این کشور کشته شده‌اند. همچنین یک پیرمرد 74 ساله حاضر در جمع معترضان روز شنبه در اثر حمله قلبی جان خود را از دست داد.

سخنگوی مخالفان رئیس جمهور برکنارشده کره جنوبی اعلام کرد: «ما خواستار دستگیری پارک گون هه و استعفای هوانگ کیو آهن (رئیس جمهور موقت) هستیم.»

"هوانگ کیو آهن" یکی از وفاداران پارک گون هه است که از 9 دسامبر به عنوان جانشین موقت وی مشغول به کار است. قرار است ظرف 60 روز آینده انتخابات زودهنگام در کره جنوبی برگزار شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار