رئیس پلیس راه شمال استان کرمان از شناسایی راننده متخلف با ۸۴ نمره منفی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، سرهنگ یوسف نجفی گفت:از ابتدای سال جاری با تشدید اقدامات کنترلی و در اجرای طرح ترافیکی نوروز ۹۶ تعداد ۱۴ جلد گواهینامه رانندگی بر اساس کسب نمره منفی ضبط و از ادامه رانندگی آن‌ها جلوگیری به عمل آمده است.
وی افزود: طبق بررسی‌های بعمل آمده بیشترین تخلفات ثبت شده در گواهینامه این راننده متخلف در سیستم اجرائیات راهور سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز بوده که منجر به کسب ۸۴ نمره منفی شده است.
وی خاطر نشان کرد: طبق ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه راننده متخلف دارای ۳۰ نمره منفی باشد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت ذکر شده با پرداخت ۶۰۰ هزار ریال جریمه نقدی به نفع خزانه دولت مسترد می‌شود.
وی تصریح کرد: چنانچه پس از اعمال مرحله اول، نمرات منفی شخص به ۲۵ برسد گواهینامه به مدت ۶ ماه ضبط و پس از آن و پرداخت مبلغ ۹۰۰ هزار ریال جریمه نقدی به وی مسترد می¬شود.
نجفی ادامه داد: هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم چنانچه برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به ۲۰ برسد گواهینامه وی ابطال و بعد از یک سال می تواند برابر مقررات و طی یک دوره آموزشی و پرداخت مبلغ یک صدو پنجاه میلیون ریال گواهینامه جدید دریافت کند.
رییس پلیس راه شمال استان در پایان اظهار داشت: در صورتی که شخص متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتکاب آخرین نمره منفی مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود کلیه نمره های منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته از بین می‌رود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار