شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ احتمالا تا سال آینده نخستین هواپیماهای سفاشی ایران را به این کشور تحویل می‌دهد.

تحویل نخستین هواپیماهای بوئینگ به ایران در سال آینده به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، روند اجرای قرارداد شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای فروش 80 هواپیمای مسافربری به ایران، در حال پیشرفت است؛ به طوریکه احتمالاً این شرکت نخستین هواپیما را در سال آینده میلادی به این کشور تحویل خواهد داد. این نخستین صادرات هواپیما از آمریکا به ایران در 38 سال گذشته است.
 
«دنیس مویلنبرگ» مدیر ارشد اجرایی شرکت بوئینگ روز دوشنبه در جلسه سالانه این شرکت در شیکاگو به خبرنگاران گفت: «قرارداد طبق برنامه پیش می‌رود. بسیار مهم است که ما در هر مرحله از این فرآیند همگام با دولت آمریکا پیش برویم».
 
شرکت ایرباس –رقیب اروپایی بوئینگ- نیز از سال گذشته پس از امضای توافق هسته‌ای ایران و شش کشور جهان، چندین هواپیما را به ایران تحویل داده است.
  
مجلس نمایندگان آمریکا سال گذشته با مطرح کردن ادعاهای واهی درباره حمایت ایران از تروریسم، به قطع شدن منابع مالی برای فروش هواپیما به ایران رأی داد.
  
معامله با ایران افزایش فروش هواپیمای بوئینگ 777 را برای این شرکت در پی دارد. ایران‌ایر 15 هواپیمای بوئینگ 777 سفارش داده که نشان می‌دهد تولید این هواپیما در سال 2018 و 2019 نیز ادامه خواهد داشت.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار