خبرگزاری فرانسه در مطلبی با اشاره به عزل رئیس‎‌‌جمهور سابق کره جنوبی به علت فساد، به انتخابات ریاست‌جمهوری روز سه‌شنبه این کشور پرداخت.

خبرگزاری فرانسه: انتخابات کره جنوبی زمینه را برای برگرداندن ورق برای جامعه فراهم می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه در مطلبی در مورد انتخابات ریاست جمهور کره جنوبی نوشت: مردم کره جنوبی روز سه‌شنبه برای تعیین جانشین پارک گون هه، رئیس جمهور مخلوع، که رسوایی پر سر و صدای فساد مالی او را بدنام کرد، پای صندوق‌های رأی می روند.

در این گزارش امده است: مشکل کار و نابرابری اجتماعی موضوعات اصلی حاکم بر فضای مبارزات انتخاباتی در کره جنوبی بود و پرونده کره شمالی در آن نقشی نداشت.

چند وقت اخیر، پیشرفت برنامه‌های بالستیک و هسته‌ای پیونگ یانگ، تیترهای بزرگ مطبوعات بین‌المللی را به ویژه به علت ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید به خود اختصاص داده است؛ اما مردم کره جنوبی به زندگی کردن زیر «سایه تهدید کره شمالی» که آنها را در شرایط خاص حاکم بر این انتخابات در رأی خود مصمم‌تر می کند، عادت کرده‌اند.

این انتخابات که پس از ماه‌ها تلاطم مرتبط با رسوایی پر سر و صدای فساد مالی و سیاسی که به برکناری پارک گئون های منجر شد، زمینه را برای برگرداندن ورق برای جامعه کره جنوبی فراهم می‌کند.

برکناری پارک گئون های از سوی مجمع ملی در دیوان قانون اساسی تأیید شد و او اینک پشت میله‌های زندان منتظر محاکمه خود به اتهام فساد و سوءاستفاده از قدرت است.

آنطور که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، این انتخابات تک دوره‌ای، که روز سه‌شنبه برگزار می‌شود، به کنار رفتن محافظه‌کاران از قدرت پس از حدود یک دهه منجر خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت مسئولان کمیسیون انتخابات به مشارکت بسیار قوی در این انتخابات امیدوارند، اما باید به این نکته توجه داشت که پیروزی، چک سفید امضاء به نامزد منتخب نمی‌دهد که باید با کندی رشد اقتصادی، نابرابری‌ها و بیکاری به ویژه بیکاری جوانان مقابله کند.

رسوایی که برای پارک گون هه به قیمت کنار رفتن از قدرت تمام شد، با نشان دادن دوباره روابط ناسالم بین طبقه سیاسی و کارفرمایان، به دامن زدن به این خشم عمومی کمک کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار